< Tilbake til oversikten

Salt eller ikke salt

torgn sa for siden:

Salt binder vann i kroppen mener jeg å ha hørt. Samtidig så trudde jeg at de som går på ketolysekuren skal ha salt. Men etter å ha lest noen tråder så blir jeg usikker og håper at noen kunne si noe om dette, med utgangspunkt i ketolysekuren og ikke råd fra statens ernæringsråd (så fremt disse ikke stemmer overens med ketolysekuren)

Jeg har kjøpt meg en pakke spekeskinke som jeg liker å gå å "gumle" på drikker gjerne litt farris, og når jeg lager mat bruker jeg seltin som også inneholder natrium..

Gerd sa for siden:

Ja, det stemmer at salt binder vann. Så alt med måte :ja:

Men som det står i boka, så anbefales saltholdig drikke osv i starten av kuren pga at kroppen kvitter seg så fort med væske.

nellie sa for siden:

Dette med at salt er fyfy her inne kommer vel av at vekta kan stå stille eller gå opp når man har spist mye av det.. Ikke at det er farlig for helsa.
Det er jo farlig å binde for mye vann over lang tid da, men det er vel noe annet enn det man får til ved å spise en pakke spekeskinke.

torgn sa for siden:

Binder også seltin vannet ?

Gerd sa for siden:

Ja. og seltin eller LO -salt blir jo anbefalt.

torgn sa for siden:

Ja ikke sannt, rart jeg blir forvirret ?

Gerd sa for siden:

Dette med salt i starten og hvorfor, står jo forklart i boka. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.