< Tilbake til oversikten

Induksjon og majones

Jarlos sa for siden:

Hei, jeg holder på å lese meg opp. Jeg har planer om å starte med Atkins 23.8. I Atkins-tråden står tillatte matvarer på induksjon. Her står Devil-eggs som jo er med majones. Majones står ikke nevnt som tillatt matvare på listen. Er det lov eller ikke? Kun sammen med eggeplomme? En ting til med det samme jeg har oppmerksomheten. Går man på induksjon kommer man også i ketose?

Takk for oppmerksomheten hilsen snart nybegynner

Rin sa for siden:

Majones består jo hovedsaklig av egg og olje, som er lov. :D Så om man ikke gidder å lage den selv, les på innholdsfortegnelsen i butikken - noen typer har veldig mye sukker tilsatt, de bør man unngå. (Feks de der fristende smakssatte majonesene på tube, de har høyt karboinnhold.) Den amerikanske Hellmans-majonesen er bra.

Oakley sa for siden:

Er Mills ekte majones ok?

Jarlos sa for siden:

Det er det jeg lurer på også 2 karber pr 100 gr er jo ikke så mye, samtidig sies det man skal være forsiktig med matvarer man vanligvis legger på seg av. Jeg kommer nok til å bruke litt majones, men alt med måte!

Kitt sa for siden:

Nemlig!:D

Og titter dere på næringsinnholdet, er det jo bare å velge den majonesen som inneholder minst karber!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.