I går kom jeg plutselig ut av ketose. Hadde en rimelig dårlig dag så orket ikke lage noe særlig med mat. Så ble VELDIG kjapt og dårlig sammensatt..
Frokost - 2 pizzastykker fra dagen før. Bunn av soyaprotein, egg, bakepulver, ost og krydder. Fyll av landlord sin hakket tomat , kjøttdeig, løk, sopp, ost og bacon.
Lunsj - et par av de store ifa med bringebær/jordbærsmak
Middag - litt kjøttdeig
Kvelds - enda et par Ifa + et par sjokoladebiter med rundt 2 karb per 100gram.
Dette er IKKE sånn dagene mine pleier se ut asså.. var bare mye som skjedde og jeg var såvidt innom dørene.. så da ble det sånn.
Men skjønner ikke helt hvorfor jeg er ute av ketose og i tillegg har gått opp 1 kg :(
Antageligvis er kroppen da stressa og binder vann. Pga stress og aaaaltfor lite mat ( den tror du sulter den ;))
Slipper nok om en dag eller to i normalt driv :)
Jeg hadde jo trodd vekten skulle vise litt minus i dag.. i og med at jeg spiste bortimot en tredjedel av normalt. Så ble rimelig skuffa når den viste +900gram.
Får bare fortsette som før og håpe det snart går nedover igjen da. Begynner å frykte at jeg ikke når målet mitt innen sydenturen om 16 dager.. :(
Hmm.. var i ketose i går ettermiddag.. men nå i dag morges var det ikke noe uslag på stixen.. synst fremdeles det er merkelig og klarer ikke helt å slå meg til ro.
Mange får utslag på morgenen uten å spise lavkarbo/ketogent også, fordi dette er den tiden vi "faster" lengst. Ketose blir også utløst av sult, ikke bare kosthold.
Vel, sån har jeg også hatt det i går og i dag.... Kjempe stresset dag i går, fikk ikke spist og stresset rundt. 1 kg pluss:eek: men vet inners inne at jeg ikke har lagt på med 1 kg fett i løpet av en dag. i dag har jeg helt på med vann, spist "riktig" og mye. Veldig sulten.... har vel noe med at jeg sultet litt i går.
Lett å bli stresset av vekt oppgang, men samtidig nyttig da iallefall jeg lærer en del
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.