< Tilbake til oversikten

Klarer ikke å finne hvor mange karber om dagen, jeg ...

Stor&amp;liten sa for siden:

Leter etter hvor få karber man skal ha maks, for å holde seg i Ketose.

Uansett så prøver jeg å styre unna så godt som mulig, men det kunne jo vært en pekepin å vite hvor mange karber man kan få i seg i løpet av en dag :)

Bruker sikkert feil søkeord, for det har nok vært oppe noen ganger før, men jeg prøver igjen....

(og joda, jeg holder på å lese boka, men har ikke funnet det der heller, foreløpig i alle fall.....)

Ha en super dag!

Matglad sa for siden:

Dette er individuelt. Jeg ligger på makd 20 gr karb i døgnet, da er jeg sikker på å være i ketose. Grensa er veldig forskjellig, så du må nesten prøve det frem. Har hørt om de som kommer i ketose ved 50g, men tror det er mer uvanlig enn vanlig. Rundt 20 g derimot er veldig vanlig.

Lykke til :)

Tusen takk :)

Målet er så få som mulig, men det er jo greit å vite hva jeg ca kan ha ;)

Rin sa for siden:

Ketolyse foreskriver 15g dagen for kvinner og 20g for menn.

Tusen takk, da skal jeg holde meg innenfor, så godt jeg kan :)

Kitt sa for siden:

Det er ikke noe mål i seg selv å ligge så lavt som mulig på ketolyse. Du skal ligge på ca 15karber for å få i deg nok grønnsaker med alle vitaminer og mineraler du trenger!:)

Denne hadde jeg oversett....

Jeg får nok i meg 15karber eller mer jeg, altså... Jeg teller nemlig ikke (det burde jeg vel igrunn), men passer på at jeg spiser så riktig jeg klarer ;)

Men det er jo godt å vite, at minst ikke alltid er best :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.