Bestemamma sa for siden:
Blodtrykket mitt er så lavt at jeg har mista sexlysta....humøret er altfor jevnt, jeg savner toppene og bunnene i følelsene mine.... hva gjør jeg? Kjeder meg med meg selv... :(
Bestemamma sa for siden:
Blodtrykket mitt er så lavt at jeg har mista sexlysta....humøret er altfor jevnt, jeg savner toppene og bunnene i følelsene mine.... hva gjør jeg? Kjeder meg med meg selv... :(
Photobscura sa for siden:
Hmmm, har du sjekka deg for b12-mangel?
Bestemamma sa for siden:
Standardsvar det, har jeg inntrykk av.
Nei...tror ikke jeg mangler noe, men kan jo ta en sjekk
Men da kan du vel svare meg på hvorfor B12-mangel skulle gi slike symptomer....?
Photobscura sa for siden:
Det er jo et standardsvar fordi B12 ofte er knyttet opp mot anemi, og lavt blodtrykk er jo gjerne også knyttet til anemi. Jeg vet jo at B12-mangel gir lav energi, nå skriver du ikke om det er noe annet enn sexlysten dette går på, forsåvidt. Det var jo bare et forslag, jeg kan jo ikke vite om du ikke har tenkt på dette før!
Dersom du har et betydelig lavt blodtrykk vil det si at viktige organer, og særlig hjernen ikke får nok blod, og det kan over tid føre til vevdsskader, så kanskje en idé å sjekke hos legen? Diebetes kan også være knyttet til lavt blodtrykk, lavt stoffskifte, dehydrering, overvekt generelt, og en mengde andre ting. Men har du lavt blodtrykk, så vil du jo kjenne dette med at du blir lett ør i hodet og svimmel, og gjerne at hjertet banker litt ekstra kraftig,
Jeg vet at både kaffe og salt kan øke blodtrykket noe (dette har jeg fra legen min), jeg har hatt en smule lavt blodtrykk selv, men ikke i den grad at det var alvorlig, men jeg drakk en del farris og hadde bare litt ekstra salt i maten. Jeg mener det hjalp, men nå er uansett blodtrykket mitt normalt etter at jeg gikk ned i vekt.
Echo sa for siden:
Så dumt at du plutselig har fått lavt blodtrykk. Det er vel litt rart at det plutselig blir lavt? Hvor lavt snakker vi om?
Jeg har vært veldig plaget med lavt blodtrykk og blodtrykks fall, og har alltid fått høre av legen at lavt blodtrykk gjøres det ikke noe med. Har du gått med en sånn blodtrykksmåler hvor du måler trykket over 24 timer? Kanskje det hadde vært lurt dersom du ikke har det.
Håper ting bedrer seg for deg.:)
Nannah sa for siden:
Lavt blodtrykk gjøres det ikke noe med hos legen...da må det isåfall ligge veldig lavt.
Som undertrykk under 60 fx.
Har venninner som også har dette, og sjøl har jeg hatt både høyt og lavt..men jeg har da aldri hørt at det går ut over sexlysten:p
lifejack sa for siden:
Lakris øker blodtrykket! Nå er det vel ikke akkurat anbefalt å spise lakrisgodteri på lavkarbo, men hvis man driver med kunstig søtning og denslags, så finnes det jo alternativer som f.eks. store IFA i pose. Enda bedre er det å kjøpe lakrisrot på helsekosten og lage seg en deilig kopp te. Enkelt og billig:D Det forutsetter at man liker lakris, da:p
Bestemamma sa for siden:
Takk for mange tankevekkende svar........
"....går ut over sexlysten" He, he...nei, det er jo rimelig flaut da.... Men jeg er vant med å ha lyst nesten hele tiden så dette er forferdelig uvant for meg.... + det at jeg savner det å være høyt oppe og lavt nede. Det er også vanskeligere å få orgasme når jeg har sex.. (enda flauere :o) ..... Merker altså en slags generell forflatning av føleleslivet og det kan jeg IKKE si at jeg liker.. :(
Kanutten sa for siden:
Bare kom til å tenke motsatt fall jeg....:o Jeg har hatt altfor høyt blodtrykk og jeg kan forsikre deg om at økende blodtrykk og økende sexslyst IKKE er proposjonale med hverandre. :p Tvert om hos meg. :rodme:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.