Glüchlich sa for siden:
Har forresten lagt inn et profilbilde, hvordan få det hit, enyone?:)
Glüchlich sa for siden:
Har forresten lagt inn et profilbilde, hvordan få det hit, enyone?:)
Photobscura sa for siden:
Da må du legge inn avatar! Profilbildet synes kun på profilen din, avataren på innleggene :). Du finner valget på kontrollpanelet.
Glüchlich sa for siden:
Se Der, Takk Skal Du Ha! ; )
Photobscura sa for siden:
For en fantastisk vakker paprika! Ikke minst ser jeg at det er tatt utenfor Sultan på Løkka! Am I right?
Glüchlich sa for siden:
Riktig ang.sted, men det er altså en Tomat!
katten sa for siden:
Eg er også inne i mi andre uke med Natron og Eddik, men kan ikkje si at eg er like fornøgd. Kanskje e ikkje har fått ut alle såperester før eg begynte?
Men eg bruker også skum i håret fortsatt.
Kanskje eg gjer noko feil?
Glüchlich sa for siden:
Ja, sannelig om jeg vet, skumler vel litt med det skummet tenker jeg. Men samtidig har du det vel ikke i hodebunnen? Så en oppskrift på hjemmelaget hårgele her, blir neppe det samme.... Men det skrives jo at det kan ta uker før håret har aklimatisert seg helt....så holdt ut! ; )
Huldr sa for siden:
Jeg har også forandret mine vaskerutiner. Jeg bruker bare "organic"-produkter (det er ikke helt det samme som økologisk), det har jeg forsåvidt gjort i flere år. Men jeg bruker mindre sjampo enn før og gnir hodebunnen så godt jeg kan. Jeg prøvde uten sjampo en stund, men jeg fikk ikke hodebunnen ren nok og digga ikke følelsen, syntes håret delte seg veldig også, krøllene ble mindre liksom. Jeg tror ikke bakepulver er noe for meg, men å tilsette eplesidereddik i skyllevannet derimot blir veldig bra :) Har bare gjort det en gang dog, glemte det sist.
Tidligere pøste jeg på med hårkur med protein og mye balsam. Nå bruker jeg hverken hårkur eller balsam, bare en leave in-balsam (også organic), og håret mitt ser - og føles - supersunt ut! Også tuppene, selv om jeg ikke har klippet det på et par år, minst.
Andre ting som er bra å skylle med er kjerringrokkavkok og rosmarin (det siste spesielt for mørkt hår, for blondt er det kamille som er tingen :))
Huldr sa for siden:
Jeg har heller ikke brukt noen sls-shampoo til tross for at jeg har brukt noen hårprodukter med silikon i (viste det seg). men det er ikke noe problem. Det vaskes ut mekanisk (ved å gni) også tror jeg. Selvsagt avhengig av mengden hårprodukter ... På salongen rett ved meg, som er 'organic', brukes ikke sls-shampooer for å få vekk stylingrester, så at man MÅ det er nok en myte. For meg som har krøller som lett tørker ut ville sls-shampoo ødelagt håret for noen uker fremover, så det styrer jeg glatt unna!
nellie sa for siden:
Jeg har blitt kjempeflink til å ikke vaske håret mitt hver dag etter at jeg prøvde dette:D Vasker det sånn hver 2.-3. dag nå.
Har tatt endel tid å skille mellom FETT hår og "ikke nyvasket" (altså at håret ikke er fett og møkkete bare fordi at det ikke føles nyvasket).
Ganske deilig for dusj med hårvask er virkelig det kjedeligste jeg vet om... Tar så laaaaang tiiiid.
Kanutten sa for siden:
Kan jeg få dette inn med teskje???
Skal jeg bruke BÅDE bakepulver og eddik samtidig?? Har ikke eddik i huset nå... kan jeg prøve med bare bakepulver??
Detaljert bruksanvisninger nødvendig! :lol:
Jeg har vasket håret med bare vann hver dag den siste uka og det JEG har merket at jeg nesten ikke røyter lengere! Jeg fant bare 3 hårstrå på gulvet i dusjen i dag mot normalt mange titall for et par uker siden! Jeg behandler håret med hendene akkurat som om jeg skulle ha hatt shampoo i det... Jeg gnukker og gnir og skyller, men det er som sagt bare vann foreløpig.
Men dette med bakepulver.... hvordan?? :o
Zillah sa for siden:
To operasjonar, akkurat som når du bruker separat sjampoo og balsam (altså ikkje 2-i-1).
Du kan nok sikkert bruke bare bakepulver sånn for ein gongs skuld, det er bakepulveret som gjer det reint. Men til vanleg skal ein bruke eddik etterpå for å nøytralisere pHen frå bakepulveret. I tillegg gir det glans.
Glüchlich sa for siden:
Skal ikke eddiken kun has i fra ørene og ned, og skyller du den ikke ut ? Her verserer det en del varianter etterhvert! ; )
Licota sa for siden:
Du må IKKE under noen omstendigheter blande eddik og bakepulver/natrium SAMMEN i samme glass, dette skaper en kjemisk reaksjon ikke er særlig bra for å si det mildt. Den er effektiv for å rense bort kjemiske striper i vasken og sånt, for dette er sterkt. Ikke bruk det i hodebunnen. Blandingen eddik og bakepulver/natrium altså.
Men! Så fremt man først har i bakepulver (eller natrium om du vil, som er synonymt med baking soda) så blander du dette ut med litt vann og har i hodebunnen, renser godt og skyller godt med vann. Deretter kan du ta på eddikk blandet i vann, og ha i håret. Vil tro det er irrelevant om du har det fra ørene og ned eller rett i hodebunnen. Opp til deg, du finner ut hva som fungerer best.
Mellon sa for siden:
Oi, dette hørtes spennede ut, jeg er veldig fan av å leve naturlig. Jeg har veldig tykt hår jeg da, så kanskje dette kan lette det? Har alltid brukt frisørshampoo og bruker eller veldig lite produkter i håret, nettopp fordi jeg vil være mest mulig naturlig. Akkurat nå som jeg alikevel går hjemme med smått, kan håret tåle å være litt fett
Charlott sa for siden:
Lurer på om dette kan fungere på langhårshunder også...? De er mye ute og bør derfor bevare mest mulig av det naturlige fettet i pelsen, men yngsten er en j*** til å rulle seg i alt som er ekkelt .. :o Han dusjes mao oftere enn hva han bør og kanskje dette vil være greia for ham?
kennygirl sa for siden:
Verdt et forsøk!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.