Helene sa for siden:
Jeg har lest litt rundt om kring men jeg har enda ikke funne ut hvilken sorter med mel som er lovlig og hvor mye karb. det er i de. lurer veldig på dette..noen som vet det?? :)
Helene sa for siden:
Jeg har lest litt rundt om kring men jeg har enda ikke funne ut hvilken sorter med mel som er lovlig og hvor mye karb. det er i de. lurer veldig på dette..noen som vet det?? :)
Nille sa for siden:
.....det spørs hvilken filosofi du følger det....:)
Nooria sa for siden:
Jeg har byttet hvetemel med spelt. I tillegg kan man bruke soyamel (bare protein tror jeg), havremel (kjør havregryn i hurtigmixeren), mandelmasse (kjør mandler i hurtigmixeren). Til brød er det i tillegg lurt å bruke Rug og bygg.
Summer sa for siden:
Soyamel har endel mer protein enn valig mel og er greit å bruke, soyaprotein er et proteinisolat som bare inneholder protein.
Hva du skal bruke melet til Helene?
Helene sa for siden:
Jeg har lyst å bake ekte tortilla. gikk ikke med soya mel fordi ingenting hang sammen.
HP sa for siden:
Rundt 20 karb for dagen filosofien tillater vel ikke mel? :snill:
Helene sa for siden:
min egenlagde gjør det :P, jeg har funne ut at 2 skiver lindgrenbrød er ca 8kabs. og så spiser jeg salat og kjøtt og egg resten av dagen.. pleier å ligge rundt 20-30. men så lenge jeg er i full ketose hele tiden så er jeg fornøyd.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.