kala sa for siden:
Jeg finner ikke oppskriften på skorpiabrød noen steder. Finner bare ett valnøttbrød eller hva det nå het.
kala sa for siden:
Jeg finner ikke oppskriften på skorpiabrød noen steder. Finner bare ett valnøttbrød eller hva det nå het.
Aline sa for siden:
lette du etter denne?
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=312
kala sa for siden:
Tja, ikke godt å si siden jeg ikke husker oppskriften. Jeg får prøve. Sitter du vakt og venter på nye spørsmål? Jeg hadde akkurat trykket på sendknappen jo!! Takk :)
Aline sa for siden:
;) alltid beredt :D
Skorpia sa for siden:
Hei. Den opprinnelige oppskriften på skorpiabrød ligger inne på www.slankenett.no
Du finner den der under mine oppskrifter eller ved å lete gjennom oppskrifter generelt.
Selv har jeg endret disse oppskriftene mye,og bruker det jeg har for hånden.
Lykke til
Klem fra Skorpia
kala sa for siden:
Der var det ja...
Hvilke forandringer i oppskriften har du gjort?
kala sa for siden:
Er det hemmelig? :p
Kristian sa for siden:
Jeg har bakt dette brødet mye og det fungerer bedre for vektreduksjon enn hvilken som helst knekkebrød eller annet grovbrød:) selv om jeg har økt karbomengden litt:o . Jeg bruker ikke proteinpulver, men tilsetter en dl av hvetehelkorn, solsikkefrø og linfrø. rømmen har jeg byttet ut med kulturmelk både fordi den er lettere å blande ut og fordi at da hever den seg mye bedre, tilsetter så mye kulturmelk at deigen blir klissete. Og så bruker jeg bare en halv pose med tørrgjær.
Blander egg og olje og så blander jeg inn alt det tørre og så tilsetter jeg kulturmelk tilslutt for å få en passe konsistens. og så har jeg alt oppi brødbakemaskinen og setter på kortprogram.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.