< Tilbake til oversikten

Forslag til ørret-retter?

Idamor sa for siden:

Var innom fiskedisken på Coop i stad, og falt for en nydelig ørretfilet. Kjøpte med meg en halv filet siden jeg likevel skal ha fisk denne uka.

Men trenger litt hjelp til HVORDAN jeg skal tilberede denne fileten slik at den blir best mulig. Er ikke akkurat ofte jeg lager fisk liksom ;-)

Anne sa for siden:

Hva med å legge den i en form du kan ha i ovnen?

Legg et lag med grønnsaker som vårløk, paprika, squash eller noe annet du har som du syns er godt. ¨å legger du fisken(uten skinn) opp på.

Press litt sitron, ha på salt og pepper, andre urter du måtte ha som smaker godt til fisk( dill, gressløk osv).

Ha tilslutt over et beger med creme fraiche. Legg på med skje her og Blander seg passe fint med fisken.

Inn i ovnen på ca 170gr. i ca 30-40 min. Ha i steketermometer om du har. Skal være 59-60 grader på fisken. Den blir ferdig på ettervarmen.

Server med feks brokkoli eller erter til...

Lykke til:klem:

Idamor sa for siden:

Å nam! Det hørtes utrolig godt ut! Tror jammen jeg skal få til noe sånt ja! Bruke Ultra Plus'en min, så blir det nok så bra så!

Nerthus sa for siden:

må innrømme jeg liker den best stekt i meierismør... lag sandefjordssmør til, server med kokte grønnsaker, rømme, og agurksalat (agurk høvlet i vann med litt flytende natreen og litt eddik i passe blanding) til!

spiste stekt laks med noe persillesaus( tror jeg?) til i går - DET var også godt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.