< Tilbake til oversikten

Fruktsmoothies

vermundo sa for siden:

Elsker frukt og bær, og i min by er jeg så heldig å ha et fantastisk konsept som heter Fruktbar. De har smoothies laget av frukt og bær, og i noen av dem er det tilsatt biola eller youghurt. Jeg har fått beskjed om å spise egg,Ingers rugbrød,grønnsaker an mass, osv, men de sa ingenting om frukt. Er veldig glad i søtt, og har kuttet absolutt alt(drikker bare vann) Er litt usikker på dette med frukt. Finner info om at man kan spise 2 frukter om dagen, men en slik smoothie på en halv liter blir vel mer enn det. Jeg jobber nå med å få styr på insulinnivået mitt, og da blir det kanskje feil med så mye fruktsukker på en gang? Er det noen som vet? Jeg spør sikkert veldig dumt nå, men er helt fersk på dette her:o
Håper noen kan svare, og jeg må innrømme at jeg håper de svarer "Jada, du kan gjerne ta deg et par slike i uken" :D

Muff-muff sa for siden:

Siden du går på Lindberg, så burde du forholde deg til hans kostholdsråd. Han sier vel litt frukt er greit, men det skal balanseres ut med noe proteinrikt og fettholdig. Bær er mye bedre enn frukt.

Han synes vel i grunnen ikke yoghurt med masse sukker er greit. Yoghurten som blir anbefalt er vel den med kunstig søtning.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.