< Tilbake til oversikten

Nybegynner ...

Jennifer87 sa for siden:

Heisann:)
Har en stund vurdert lavkarbo/ketose, og etter at jeg hadde besøk av en kunde på jobb som hadde gått ned 8kg på 1mnd, har jeg egentlig bestemt meg for at dette er noe som kan passe meg:) Jeg fant ut for 6mnd siden at det har PCOS, og etter beskjed fra lege min om å spise minst mulig karbohydrater (noe jeg trodde var umulig) tror jeg at dette "kostholdet" vil passe fint for meg. Tror ikke dere?

Porobleme mitt blir at jeg er nøtt til å omstille hode mitt når jeg nå skal ut å handle...hadde tenkt å utsette "starten" en stund for å sette meg litt mer inn i hva jeg kan spise osv....men jeg vil begynne nå....
Tidligere har det jo gått mye i magert pålegg og brovbrød og knekkebrød...har klart å gå ned 8kg på egen diett med mist mulig fett og grovbrød, men føler at både energi nivået er lavt og sultfølelsen/godtersuget sky-høy! Men dette blir jo stikk motsatt, og helt "feil" i mitt hode.....

Er det noen som kan hjelpe meg med enkle start-tips?
Hva skal jeg handle inn?

Muff-muff sa for siden:

Velkommen til oss. Håper du vil trives med både forumet og kostholdet :) LCHF er perfekt for de med PCOS.

Her finner du litt kjapp informasjon: www.lchfnorge.no/kostprogram.html

Ellers kan du titte litt rundt på forumet og lese alt som er klistret på toppen, så er du ekspert innen få dager ;)

Gracella sa for siden:

Som en tommelfingerregel skal du ikke spise noe som inneholder mer enn 5 gram karbohydrater pr 100 g vare.
Spis ren mat, dvs rent kjøtt, ren fisk og grønnsaker som vokser over bakken (minus mais)
Styr unna alle blandingsprodukter, halvfabrikata og lett/light-produkter.

Sjekk at produktene ikke er tilsatt sukker eller stivelse.

Gå på biblioteket og lån deg bøker om de forskjellige filosofiene.

Lykke til!!

Og så bør du lese denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.