< Tilbake til oversikten

Kaffe latte osv

Nokkin sa for siden:

Hei, jeg er helt ny her, har prøvd å se om dette har vært spurt om tidligere, men fant ikke noe om temaet. Sånne forum greier er veldig nytt for meg.

Kan man drikke cafelatte, cappuchino osv? Slike vi kjøper på kaffebrenneriet osv . . .

Gerd sa for siden:

På ketolyse? Niks.

Melk i den og melk skal vi ikke ha på ketolyse :)

[url="http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22369"][/url]

Nokkin sa for siden:

Ja så klart, det sier jo seg selv, hehe.
God morgen liksom...

Ada sa for siden:

Hei, hei.

Jeg drikker kaffe latte hver dag, og går jevt og trutt ned i vekt (eller egentlig ganske fort ned i vekt. (- 10 kilo på 7 uker :p). Men jeg spør alltid etter kaffe med soya melk. Kjempe godt :):):)

Hilsen Ada

kineserbolle sa for siden:

Jeg drikker også litt latte!

Jeg har vaniljepulver og sukrin (helsekost) oppi et høyt glass, tømmer soyamelk oppi beholderen på kaffemaskinen (bruker Go Green sin da den bare har 1g KH per 100 ml - de andre ligger på 2,5 av og til tilsetter jeg en god slump kremfløte om lunsjen den dagen var veldig karbofattig) og setter kaffekapselen på plass :) trykker på Macchiato knappen og ut kommer deilig varm og skummet melk med perfekt mengde kaffe i :)

Jeg har denne maskinen:

lifejack sa for siden:

Tips: Den røde til Alpro (usøtet) har bare 0,2g kh pr 100ml:)

Edit: Det er bare 0,1g kh pr 100ml. Jeg så visst på en 200ml porsjon:D

Takk! Da skal jeg leite etter den!! :D

Dååris sa for siden:

Jeg har litt h-malk i kaffen min hver dag, og er i ketose.... Er det dumt?
Det bør det ikke være, for jeg klarer meg ikke uten!

Catwoman sa for siden:

Jeg kooooser meg med latte i hvertfall to-tre ganger i uka:D
Og har gått ned 21,5 kg på 6 mnd, så for meg har det gått bra;)
Men sikkert veldig individuelt..

Carisma sa for siden:

Jenter bør være forsiktig med soyaprodukter, det kan tulle til syklusen (og menn, siden de kan utvikle bryster.... :o)

Så rart at ikke alle Kinesere er tvekjønnet og barnløse? :p tuller Alt med måte sier jeg :)

Carisma sa for siden:

De spiser det kanskje i litt mer naturlig form?

Kanskje det, jeg vet bare at mannens familie spiser en god del Tofu og drikker søtet og usøtet soyamelk +++ Og at det oftest inngår i tradisjonelle kinesiske middager og lunsjer.. Akkurat hvrdan det er fremstillet skal jeg ikke legge meg i - for det er visst en veldig omhyggelig prosess har jeg skjønt....

meretely sa for siden:

Da skal det ganske store mengder til. Soya er bra for jenter med mens-problemer og damer i overgangsalderen...
Bruk soya av hjertens lyst !

Carisma sa for siden:

Vel, derom strides de lærde... :rolleyes: Dette står blandt annet i mat&helse:

www.matoghelse.no/mat/2009/03/28/8-usunne-fristelser.aspx

Denne er enda mer utfyllende: www.matoghelse.no/mat/2005/10/01/kritisk-blikk-paa-soya.aspx

Forøvrig forstår jeg heller ikke argumentet med mensproblemer? Det skyldes jo ofte PCOS, som igjen skyldes overproduksjon av østrogen og underproduksjon/ingen produksjon av progesteron. Siden soyaprodukter inneholder østrogen må de jo om noe øke problemene om de tilfører enda mer østrogen?

Babe sa for siden:

Jeg drikker Kaffe Latte flere ganger i uken, med H-melk - går fint for meg.

Drikker kaffe med fløte hjemme.

Går ikke ut av ketose av den grunn.

Solrun sa for siden:

Hei! Jeg tar opp tråden her ifm ketolyse og variasjon i drikke generelt. Var før jeg satte igang ikke kjempebegeistret for vann, men det hjelper og jeg har holdt meg til det. Har noen innspill på variasjon i drikkeinntak?

MarensLille... sa for siden:

Jeg lager iste av grønn te som jeg smaksetter med litt forskjellig... (Sitron, sitronmelisse, agurk, o.l...og søtstoff da!) Har det i en mugge i kjøleskapet så jeg alltid har god kald drikke tilgjengelig :) Om man ikke er hjemme kan man kjøpe White Peach is-te (med blå kork), da denne inneholder 0 kh! :D
Er ikke noen "vanndranker" selv, men har 4 Imsal sportsflasker som jeg fyller om morgenen og setter i kjøleskapet, og disse SKAL jeg ha i meg hver dag i tillegg til annen drikke :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.