På potetgullposen står det 53g karbo hvor av 1,3g sukkerarter.
Betyr det at jeg egentlig kan spise det?
På den sukkerfrie sjokoladen som alle snakker om her, står det jo nesten det samme, og den sier folk at man kan spise, siden den ikke påvirker blodsukkeret. Hva med potetgull? Ødlegger det vektnedgangen når man går på lavkarbo? Bare spise litt asså... :snill:
53 gram karbo per 100 gram er jo ganske mye, i tillegg til at det kun består av superraske karber. Sukkerarter er ikke det samme som sukkeralkoholer, som er i disse sjokoladene. Dessuten er jo det å trekke fra 1,3 gram på så mange karber være totalt umerkelig, egentlig. Når man trekker fra sukkeralkoholer på sjokolader, er det jo som regel snakk om å trekke fra 20-30 gram og sånt.
Så nei, potetgull bør du ikke spise. Spis ostechips, hjemmelagde. :D
Oj, nå føler jeg meg skikkelig driti ut...
Jeg kan mye, men har mer å lære. Ble plutselig litt usikker, og tenkte at dette var det rette stedet å spørre....
Har gått ned tre kg på tre uker, så noe riktig gjør jeg i hvertfall...
Her er det bare å spørre i vei :) Men les litt mer generell informasjon også, slik at du bedre forstår dette kostholdet. Dess mer man forstår i dybden, dess lettere er det å ta riktige avgjørelser i forhold til mat.
Blir du desp nok etter noe som knaser i munnen anbefaler jeg heller baconsvor. Bare pass på at du kjøper de med 0 karber. (Altså, ikke firstprice sine, eller noe). Maaruud har en søt liten pose med gammeldags baconsvor (som jeg røk på i går). Da får man tilfredsstillt behovet, men gafler ikke i seg uante mengder!
Jeg var også vanvittig avhengig av pottis for 2 måneder siden. Gikk knapt en dag uten. Nå klarer jeg meg fint uten, det er en tilvenning man må igjennom. Prøv baconsvor hvis du virkelig ikke holder ut, men prøv å ikke la det bli en hverdagsting :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.