< Tilbake til oversikten

Hvor får dere tak i alle i ingrediensene deres?

karljohan92 sa for siden:

Heisann! Jeg har lest litt oppskrifter her på siden nå og ser ut som man kan lage det meste som lavkarbo, så hvorfor ikke?

Men hvor får dere tak i alle ingrediensene dere bruker? Er mye der jeg alrdi har hørt om!

Tusen takk for svar! :D

Beatrixie sa for siden:

Hva er det du aldri har hørt om?

Det meste kjøpes i vanlig dagligvarebutikk,og noe på helsekost:)

karljohan92 sa for siden:

Tja masse, kan jo nevne noe :)

soyaprotein
kokosolje
sukrin
kokosmel
vaniljeessens
fiberhusk
++++++

arnakristin sa for siden:

Hei,
Soyaprotein – helsekost
Kokosolje – cocosa, 2 varianter en til steking og en man har i maten eller i te/kaffe – helsekost
Flytende kokosolje – invandrerbutikker – om det er sunt, derom strides de lærde
Sukrin – helsekost
Kokosmel – helsekost eller nettbutikker, noen kjører kokosmassen man får kjøpt i daglivarebutikkene i foodprossesoren
Vanilje essens – dagligvare, bakeavdelingen – men vanilje ekstakt er bedre men den selges ikke i Norge da den inneholder alkohol – fås i Sverige eller man kan lage selv.
Fiberhusk – daglivare i hylla for glutenfrie varer eller på helsekost – vesentlig billigere i Sverige

Alkazelters sa for siden:

Finnes det virkelig flytende kokosolje? Det har jeg aldri sett, med mindre det er mer enn 25 grader i luften over tid. Da blir jo også helsekostcocosaen flytende.

Rin sa for siden:

Jeg har kjøpt vaniljeekstrakt på Røtter (helsekostsjappe). Dyrt, men definitivt innenfor landegrensa. :cool:

Beatrixie sa for siden:

Jeg legger til JBKM, johannesbrødkjernemel, fås kjøpt på helsekost.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.