Hei. Kanskje litt rart spørsmål, men prøver likevel. Jeg har gått ned 15 kilo og skal ned ca 20 til. Jeg har jo prøvd en del andre kurer og Grethe Rhoede osv før, men har aldri klart å komme ned til målvekten. Hvor langt ned kan man egentlig komme med lavkarbo? De siste 5 kiloene. Noen med erfaring som har gått ned mer enn 20 kg, og som har klart å bli veldig slank? Vil gjerne få figuren på plass for første gang på 8 år. Er 30 år, og har to barn. Skjønner jo at magen blir vanskleig å få helt bort, men vil gjerne ned i størrelse 38/40...
Blir glad for de som tar seg tid til å dele litt...
Jeg tror dette har mer å gjøre med kroppstype enn med type diett. Jeg er jo vektoperert, men mange vektopererte kommer ikke ned i målvekten sin, men ligger gjerne mellom 5 og 10 kg over det de selv ønsker. Jeg har vært ganske "heldig" sånn sett, for jeg har gått ned mye mer enn det jeg skulle og veier nå 62 kg fordelt på 174 cm og bruker 36/38 i klær. Jeg skulle egentlig ned i 75 kg, så jeg har gått ned mye mer enn forespeilet. Dette tror jeg har å gjøre med at jeg egentlig fra naturens side er en relativt spinkel person.
Det samme gjelder jo feks. Grete Roede, lavkarbo og annet. Noen går ned det de ønsker, andre går ned mye mer eller mye mindre selv om de spiser noenlunde det samme. Kroppen vår er forskjellig, og det er vanskelig å si noe om hva som vil funke best og OM man noensinne vil klare å komme ned i den vekten man ønsker samme hva man gjør. Det har bla. å gjøre med kroppstype, alder og forventninger, om vekten man har satt seg som mål er realistisk.
Når det er sagt så har jeg mer tro på lavkarbo enn det meste annet, siden lavkarbo er mest naturlig for kroppen og man sannsynligvis vil se ut slik man er ment å se ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.