I dag hadde jeg virkelig lyst på fisk og fikk kjøpt fire flotte laksestykker , skinn og beinfri. Opprinnelige plan var grillen, men kom plutselig på en tilberedingsmåte jeg ikke har brukt en stund, nemlig koke laksen i fløte.
Utolig enkelt og utrolig godt.
1 boks med fløte helles i en gryte og gis et oppkok, laksefiletene legges i og godt fiskekrydder drysses på. Det hele småkoker til laksen er gjennomkokt. Jeg pleier snu fisken etter en stund og la det putre videre.
[CENTER][/CENTER]
I dag ble laksen servert med en grønnsakblanding av brekkbønner, sopp, tomat, løk og noen få babygulterøtter
[CENTER][/CENTER]
Enkelt raskt og ikke minst godt. Jeg tror jeg begynner miste grepet her -Idag glemte jeg ta bilde da maten var ferdig og på tallerkenen.....................
Hørtes godt ut skrive opp i oppskriftsboka. Steker du grønnsakene med noe spesielt? Eller er det bare saften fra tomaten som gjør at de ser så sausete og god ut de grønnsakene? :)
:sikle: Ser herrlig ut! Nå er jeg mer tilhenger av rømme i stedet for fløte, men oppskrifta blir jo ellers den samme! Så i morgen blir det laks i rømme!
:heia: Takk for oppskrift!
Jeg lagde dette i går, bare at jeg brukte rømme i stedet for fløte. Stekte først en god del sopp, før jeg hadde over en boks rømme og bittelitt soyasaus (for smakens skyld). Woket grønnsakene (cherrytomat, brokkoli, paprika og sopp) så de ble sausete og hadde over omlag 2 ss fløte. Det ble strålende godt. Kjæresten åt seg nesten fordervet og ønsket seg dette igjen. Takk for fin oppskrift. Noen ganger er det enkleste det beste:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.