< Tilbake til oversikten

Jumpsuit/ onepiece

unaturligslank sa for siden:

Dette spørsmålet er vel ikke akkurat lavkarbo-relatert, selv om det er lite karbo i slike klesplagg:p. Håper likevel folk vil ta seg tid til å svare.

Jeg er på desperat jakt etter en jumpsuit som jeg kan bruke hovedsakelig til hverdags, men kanskje også bruke til fest med det rette tilbehøret. Er det noen som vet om butikker eller nettbutikker de har slike? Jeg mener IKKE sånne tykke kosedresser, men noen med tynt "sommerstoff". Håper noen kan hjelpe, da blir jeg veldig gla:)

Kitt sa for siden:

B- young har flere fine, WOW/Bikbok har noen tynne........

Åååå, tusen takk! Da skal jeg sjekke b-young på mandag. Var på bikbok på oslo city i dag og så ikke noe, men det var så fullt så jeg orket ikke sjekke så nøye. Wow vet jeg ikke hvor er.

Kitt sa for siden:

Kjøpte meg en lys syrin farget i tynn chenille tidligere i sommer på B-young! Den er bare såååå herlig!:love:

WOW er vel egentlig barneavdelingen til Bikbok, men onepiecene er så store at 2 voksne venninner har kjøpt der!:p

Har vansker for å tro at jeg kan passe inn i en barnestørrelse, men hvis det er tomt alle andre steder har jeg da en nødløsning. Kanskje man finner noe å slanke seg inn i:p

alvepiken sa for siden:

Tror det er på b-young jeg har kjøpt til meg og ei venninne. vi har mobbet disse kosedressene siden de kom på markede og konkludert med at de kun hører hjemme i sofaen, så når de var på supersalg (Ta to for 299 :D) fant jeg ut at vi måtte bare ha det for å ha det :p

De jeg kjøpte er i tynt velur lignende stoff, og var i forskjellige pastellfarger. :)

plastbox sa for siden:

Nå blir ikke dette akkurat noe svar på det du spør om, trådstarter, men alikevel...

Onepiece er den styggeste unnskyldningen for et tåpelig moteklesplagg noensinne! Jeg trodde ting var toppet en gang for alle da absolutt alle plutselig skulle gå i tights og graviditetstopper (og brede, paljettbefengte magebelter), men den gang ei! Det eneste positive med onepiece er vel at jeg har en unnskyldning til å gå i hullete, gamle joggebukser og utvaskede t-skjorter både til fest og hverdags, for skal damene kunne "pynte" seg med koseklær så kan fadermeg jeg også gjør det! :p

Død over teletubby-kostymer!

Photobscura sa for siden:

Jeg er i utgangspunktet enig med Plastbox, men det ikke uten å påpeke at han som vanlig er fryktelig utidig. Det er ikke alltid nødvendig å kommentere bare for å kommentere, vet du! Uansett hva du (og jeg) synes om disse klesplaggene så er det vel opp til hver enkelt hva de ikler seg? Hold deg til saken ;).

Oi, det var sterke meninger!:p
Jeg likte heller ikke tights og one-piece dresser når de kom, men har etter hvert funnet ut at det er ganske ålreit. Store topper/vide kjoler elsker jeg, da slipper jeg å skjemmes over magen og jeg slipper å få vondt av ting som strammer rundt den. Men det jeg ikke gjør er å gå med tights og korte t-skjorter som ikke dekker rumpa, det synes ikke jeg ser bra ut. Untatt på de få unge jente som er kjempetynne. Jeg bruker tightsen mer som strømpebukse.

Skal ut og se etter onepiece i dag. En med lange ben, men løs og luftig. Jeg skjemmes over bena mine så jeg trenger noe langt. Har lært meg å gå med kjole, men da bruker jeg alltid lange støvletter og det blir så fryktelig varmt om sommeren. Var i byen på lørdag og følte meg ganske teit, når alle gikk i sommertøy, og jeg gikk med mørk kjole og tykke støvletter. Så for meg tror jeg one-piece blir redningen! Dessuten hva er galt med å ha det behagelig? Også er det forskjell på en buksedress i freshe sommerfarger da og en slitt joggedress, men du satte det kanskje litt på spissen for diskusjonens skyld?;)

Ikke bry deg med hva andre mener, Unaturligslank. Det er nok ikke alle som synes jeg er så stilig med mine vintagekjoler og utslitte converse heller. Men det gir jeg en lang f**n i. Det er lov til å ha en mening om hva det skulle være, men det er ikke alltid det er så innmari viktig å skulle ta en diskusjon om absolutt alt. Men det er vel noe man lærer med alderen, at man evner å velge sine slag med litt mer omhu :cool:.

Jeg skal ikke påstå at jeg ikke bryr meg om hva andre synes, men at platbox har sin mening om dette plager meg ikke. Jeg kommer til å kjøpe meg onepiece uansett, om jeg finner en da:p.

Angående diskusjon, nei man trenger ikke "krangle" om alt, men jeg er selv vokst opp i en familie med mye diskusjon så jeg synes også det kan være litt gøy.

alvepiken sa for siden:

Skal hoppe i kosedressen min og daffe rundt i den noen timer til ære for deg unaturligslank :D

Hehe, bra! :D

Jeg leter i utgangspunktet etter jumpsuit, men om jeg finner en billig kosedress investerer jeg kanskje i det og. De første kostet jo rundt 1000-lappen og det fant jeg ut ble for dyrt iom at jeg eventuelt bare ville brukt slik hjemme. Kjærsten spurte om jeg hadde turt å gå i nærbutikken med en, eeeeh nei.

Men noen 100-lapper kan jeg gi slipp på for en slik. Jeg er typen som alltid går i pysjbuksa hjemme, jeg gjentar, hva er galt med å ha det behagelig?:cool:
Kjøpte forresten en til niesen min på 2, kjempesøtt!

Kitt sa for siden:

Mener jeg betalte 400,- på Byoung! Ingen formue, mao!:D

Hehe. Nei, det var vel mer en generell oppfordring, forsåvidt ;).
På toåringer er det nok søtt, ja! Men jeg må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet da jeg så ei jente i tjueårene på Nav i onepiece og crocs. Det så ut som om hun virkelig hadde gjort seg klar til å motta trygd :p. Men igjen, om folk vil gå i tutu og traktorstøvler offentlig, så værsågod. Jeg vet med meg selv at jeg har kledd meg i de mest underlige, og sikkert for noen, provosernde plagg, så jeg er virkelig for mangfold i klesveien. Uniformering er kanskje det kjedeligste jeg vet om ...

Hahaha, nå lo jeg godt. Hun regna vel med å bli sittende i kø på nav en stund hun da:p

Nei, om jeg skal ha en sånn en er det til bruk "in the privacy of my own home".

plastbox sa for siden:

Forventer på ingen måte at noen skal endre, begrense eller sensurere seg selv bare fordi jeg åpner munnen (noe jeg gjør i tide og utide) men i en fullstendig off-topic tråd må det vel være lov til å komme med et litt off-topic svar? Ikke noe vondt ment, skal ikke påstå jeg ser ut som noen moteløve selv der jeg tasser rundt i badekåpa (men går dog ikke med den på butikken eller på fest). ;)

Får bare en voldsom yttringstrang når jeg ser folk falle over seg selv i fullt firsprang for å rekke å skaffe seg en Onepiece. Er det virkelig bare meg som innser at Onepiece er dette tiårets svar på 80-tallets skulderputer og grilldresser? ^^,

StegforSteg sa for siden:

Jeg har flere - men favoritten er akkurat den Kitt nevner her øverst ;)

Hevingen sa for siden:

Nå er skulderputer og puffermer også tilbake, så du får mye spennende å se på fremover, plastbox ;) Mine meninger om onepiece gidder jeg ikke ta opp her. Men får mine frøkner nyss om at de er på tilbud, så kommer maset hjemme. Selv om eldste er i ferd med å endre mening om plagget.

Sanney sa for siden:

nå har jeg sett diverse tenåringer og folk i tjueåra daffe rundt på busstasjoner og kjøpesentre i onepiece, og må ærlig innrømme at det ikke så særlig pent ut... fem nummer for store og i sære mønstre og farger (beklager, jeg hater striper...) sikkert behagelig, men ikke noe jeg hadde gått utenfor utgangsdøra med.
selv har jeg et par joggebukser jeg daffer rundt i hjemme :p men aldri i verden om jeg hadde vist meg på butikken i dem, med mindre alt annet var til vask..

Men nå har jeg flyttet tråden dit den hører hjemme; utenfor tema > generell diskusjon, så da er det ikke så off topic lenger :p.

Licota sa for siden:

Jeg ønsker meg OnePiece - nå har de åpnet butikk i Bogstadveien også. Og de har butikk inne på Eger mener jeg også. ( I Oslo, altså). Det er for meg et vinterplagg/høstplagg.

Var på b-young i dag, men de hadde ikke:(. Har lyst på en lilla jeg og!
Kjøpte en kosedress på cubus da, koste 400, selv om det sto 499 på:D
Jeg kjøpte grå, men de hadde flere farger. Jeg gadd ikke prøve før jeg kom hjem, den var nok litt i minste laget, men jeg skal jo ned i vekt! Deilig å ha på seg i sofaen uansett.

Btw. På nettet får du kjøpt de i "curling"mønster:p

Pandora sa for siden:

b.young på Storo har nyåpnong imorgen, 10 august..

med jumpsuit til kr 1!!!!! til de 20 første kundene:D (ref. Aftenposten idag)

...bare å ta bena fatt her (til de som liker sånne onepiece ting:eek:)

Yatta! sa for siden:

Liten ting bare... Jeg er en (som sikker mange) som bytter til store joggebukser og slitt t-skjorte med en gang jeg kommer hjem fra jobb (eller i helga). Mannen min klager på at jeg ser så jævlig rørlegger ut når jeg tasser rundt i dette hjemme. Aha! Onepiece, tenkte jeg, for da syns ikke verken sprekken eller magan!

Titta litt i butikkene: B-young hadde dresser på salg. Jeg prøvde XL og fikk faen meg ikke igjen gliderlåsen! Jeg er vanligvis en str. 48 i bukser (Lindex) og ble SUPER SKUFFA! Trodde poenget med disse er at de skal være ekstra store i størrelsen... Så nå at Coop og Spar Kjøp har kopier av disse dressene, men vet ikke om jeg tør prøve.

Summa summarum: PRØV dressene, for det er myyyyye forskjellige størrelser ute på markedet (avhengig av produsenten, seffern).

Cherry sa for siden:

Har ei venninne som alltid referer til mongodressen når hun har inntatt sofaen i onepiecen sin, på facebooken :p

Jeg kunne funnet på å gått med onepiece BARE fordi noen ikke liker det, men har ikke sånn, jeg liker mine tights, brede magebelter og graviditetstopper ler:p. Siden jeg smashing ut i det så tenker jeg at det er greit ;)

Billig kosedress har de forøvrig flere plasser, kjøpte mine sånne velourdresser på b-young til 99 kroner stykket. De har dem både på bikbok og cubus også som jeg vet om.

Jeg tror jeg er str 44 (går mye i joggebukse og kjøper ikke så mye nye klær for tida så jeg er ikke helt sikker:o). Jeg kjøpte i alle fall M på Cubus, så kanskje du kan prøve der?:)

plastbox sa for siden:

Haha, ser den! Når jeg ser prisene her får jeg nesten lyst til å skaffe meg en diiiiger rosa kosedress, crocks og et av disse grusomme babyblå eller rosa 30cm brede "hårbåndene" alle sosseguttene går med, bare for å irritere møkka utav alle jeg kjenner.:p

Hehehe, de hårbåndene er fæle, men sosseguttene liker vel å bruke de for å få litt mere streetcred:p

plastbox sa for siden:

sukk Ja, hva har ting kommet til når folk tror man blir slank av brød og potet og majoriteten av ungdom enten tror man får streetcred av å ligge med folk, gå med Lacoste eller begge deler? O_o

LiMe sa for siden:

Enig! Har ikke sett et så jævlig plagg på årevis. Typisk hysteri som "alle" må ha! Men værsågod, er det noen som vil se ut som en overheva bollemann så vær så god! Pent er det ikke!

Levita sa for siden:

Jeg bekjenner mine synder: Kjøpte meg kosedress til kr.99 på B-young i går. Perfekt for kalde kvelder hvor jeg føler for å se ut som en fetert teletubbie i sofakroken.

Tror trådstarteren var interessert i jumpsuit, som tross alt kan være et veldig stilig plagg, med både korte og lange ermer og bein. Og i pene stoffer. Dessverre vet jeg ikke hvor man får kjøpt slike, så en del kule ting på forsommeren, men kan ikke minnes å ha sett noen sånne nå, dessverre. Lykke til på jakten! (Evt. kan du tråle nettet etter en stilig jumpsuit, iført en ustilig onepiece mens du er varm og komfortabel).

Uff, nå har jeg vært innom såååå mange butikker og ingen har onepiece! Sånn som jeg leter etter da riktignok, alle bare peker meg i retning av kosedressene. Jeg skal ha en tynn en, det er bare 11 august, hvorfor må de skifte ut til høstklær i butikkene så tidlig? Ingen som har det på nett heller. Ikke i Norge, da må jeg bestille fra USA og det er så kjipt hvis klærne ikke passer. Frustrert:hylgrine:

Tropika sa for siden:

Ana sa for siden:

Puh, hjemme uten besøk-bruk er en ting, men til fest, der lurte jeg gitt :)

Jeg presiserte når jeg startet tråden at jeg IKKE skulle ha en slik tykk kosedress:). Kosedressen er til hjemmebruk, har kjøpt en slik nå. Men det jeg leter etter og spurte etter i tråden var i utgangspunktet en onepiece som jeg kan bruke primært til hverdags. Men den typen jeg leter etter kan også brukes til fest. Avhengig av stoff og design.
Det finnes mange fine i lin, silke eller andre stoffer. Men med en gang man sier onepiece tenker folk på de kosedressene. Derav min frustrasjon når jeg blir sendt bort til disse når jeg spør i butikkene. Onepiece, jumpsuit, romper (de har mange navn) er ikke bare disse dressene i collegemateriale, men kommer i alle mulige variasjoner. Det er bare en fellesbetegnelse på lik linje, med genser, bukse, topp osv. Om jeg sier jeg skal ha på meg bukse på fest, tenker folk da automatisk stygg bukse/joggebukse eller penbukse? ;)

Kitt sa for siden:

:confused: Trodde Onepiece var et beskyttet merkenavn, jeg!:confused:

At vi kaller alt det andre Onepiece, er vel i mangel av et bedre ord, som jo finnes. Kosedress er et glimrende norsk ord på noe som kun bør brukes til koselige stunder i heimen!;)

Onepiece er et vanlig uttrykk, men dog ofte med mellomrom eller bindestrek imellom. Det blir ofte brukt i amerikanske nettbutikker (og andre) ved beskrivelse av plaggene. Body til barn blir også kalt one-piece. Poenget er at det er 1 plagg som dekker både overkropp og underkropp på en gang. One piece of clothing. Når det gjelder kosedressen Onepiece, det spesifikke merket som alle assosierer uttrykket med, er det alltid en liten r med ring rundt etter navnet. Men det er neppe et "registerred trademark". Da ville ingen kunnet bruke uttrykket om klærne sine, og man ville i så fall risikere å bli saksøkt.

Et annet eksempel er apple som er både et ord og et merke. Når noen sier "can I get an apple?", hva gir du de da?:cool: Selv om apple blir brukt som merkenavn eliminerer ikke det ordets opprinnelige funksjon.

Overskriften for tråden er forøvrig jumpsuit/onepiece, nettopp for å unngå forvekslingen, som likevel var uungåelig:p

Fant dette bildet i farta. Men jeg er på jakt etter en O-P med lange ben, vil gjerne dekke tømmerstokkene mine:p

Ana sa for siden:

Ahh, det var noe helt annet enn det jeg forbinder med onepiece ja. Lekre!

Ikke sant, slike kan man fint ha på seg på sommerfest:)
Hva sier du plastbox?;)

KarMa40 sa for siden:

Jeg vil ikke ha til meg, men sjekk [url]www.asos.com[/url], de har all slags trendy greier:)

Tusen takk!!! Har sett litt på utenlandske nettbutikker, og denne har det beste utvalget jeg har sett. Vet du hvordan str er i forhold til norske? Jeg bruker vanligvis M eller L, og 42 eller 44.

KarMa40 sa for siden:

nei, jeg har handlet undertøy - bh der og da er størrelsene veldig spesifikke og ikke minst det samme som jeg har kjøpt før. vanedyr, jeg da.

Men de har jo også merker som er i salg i norge, som du kanskje har prøvd? Og så hvis du har veldig flaks, har de brukt den samme modellen? Jeg mener, sånne steder burde merke bildene med hvilken str som er på bildet...

plastbox sa for siden:

Vel.. det ser utvilsomt mer ut som et faktisk klesplagg enn det folk flest forbinder med Onepiece, men synes fortsatt det ser helt forferdelig ut. "Toppen" på hu nr. 2 kunne vært fancy med et matchende skjørt i stedenfor den sidræva shorts-aktige tingen, eller kanskje som den øverste delen til en litt fin aftenkjole.

Bortsett fra det..? Du kan (for min del) likegodt tre beina gjennom to hull i bunn av en søppelsekk som å gå med det greiene der. De heslige plaggene er ikke engang i nærheten av flatterende på damer som lever av å få klær til å se bra ut, og alikevel skal alle absolutt gå med slikt.

Ja, jeg vet veldig godt at smak er fullstendig, 100% subjektivt. Bestemora mi syntes for eksempel at jeg fikk "fin rumpe" når jeg på tull røska buksa så langt opp at jeg stoppa blodsirkulasjonen til pungen og fikk manne-kameltå mens jeg mener bukser med litt lav kant er guds gave til mannen, fordi det gjør damerumpene rundere enn ei bukse der baken går fra midt bakpå låre og opp til skulderbladene. :p

Supera sa for siden:

Hehe, enig med det meste annet du har disset i denne tråden, men er det noe galt med crocs? Du vet at det finnes mange fasonger? De må ikke se treskoaktige ut. Jeg har gått med crocs i bryllup til og med! Disse altså:

Og så har jeg fem par med forskjellige crocs-sandaler a la denne:

De ser jo normale ut og er helt fantastiske å gå på!

Men når vi snakker om onepiece, så så jeg en av sommervikarene (ungdommer) gå med det på jobb. Akkurat da var porten ødelagt, og jeg hadde veldig lyst til å si til vaktmesteren at han måtte fikse porten fordi nå fikk til og med teletubbier komme inn. :geip:

Men sånne skikkelige jumpsuits (som ikke bare er kosedresser med kortere bein/ermer) ser ganske bra ut altså. Kunne hatt sånt selv. :snill:

Wow! Ante ikke at de hadde flere modeller. Man lærer så lenge man lever:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.