siden jeg ikke helt automatisk skjønner hvem som er egnet for ketolysekuren, og hvem som ikke er det....
Så derfor lurer jeg på følgende:
Er denne rettet jeg har tenkt å ha til middag i morgen lavkarbo? Salmalaks, i Cream Frech, soyasaus, og sitronpepper. Vet ikke hva jeg skal servere til, men vi pleier å ha poteter (så det blir det på de andre, men ikke meg....)
CF, pleier å bruke ekstra lett, men er det nå slik at jeg skal bruke den som ikke er lett/ekstra lett?
Kjøttsausen min tror jeg er nokså lavkarbo, hva kan jeg bruke isteden for pasta til? (Innholder, karbonadedeig, bokstomater, løk, div. grønnsaker jeg har i kjøleskapet, pesto.... nå ble jeg plutselig litt i tvil, men jeg kan jo lage pestoen fra bunn da....
Liker godt smoothis til frokost, men skal vel ikke ha så mye bær, pleide å lage med bær, egg, kanel, cc og litt eplejuice. Noen som har en oppskrift som passer her.
Beklager alle matspørsmålene, men jeg syns det er litt vrient nå i starten siden jeg før bare har vært på lavkarbo ala Lindberg, og det er jo i tillegg noen år siden sist.... :o
Viss du er så usikker med oppskrifter og måltider, så er det beste rådet jeg kan gi å bruke oppskifter fra boka i starten. Da får du en viss peiling på hva som er riktig :ja:
Men tenk reint kjøtt/fisk/kylling, egg, oster, smør osv osv.
Ferske grønnsaker som vokser over jorda + litt løk...( karbeinnhold kan sjekkes her: www.matvareguiden.no )
Oster, jo fetere jo bedre.
Uansett hva du kjøper av mat; les på næringsinnholdet og sjekk karbeinnhold :)
Skrevet svar i rødt ;).
Lek deg litt med søkefunksjonen, bruk avansert søk og søk i titler, gå inn på den enkelte forumene, og se på den grønne linjen til høyre, der kan du søke kun i det spesifikk forumet, og sist men ikke minst: Les ketolyseboka grundig :).
Du ser ofte på kostholdsfilosofientil den som har lagt inn oppskriften om den passer for "din" retning!
Laks med CF høres ut som flott ketolysemat!:sikle:
Jeg ville ha hatt blomkålmos til, tror jeg, eller rosenkål, eller masse kokt broccoli og blomkål med smør.......
Lett- produkter er FYFYFYFYFY på ketolyse. Ofte er grunnen til at det liksom er lette produkter, at de har erstattet noe av det gode, sunne fettet med karbohydrater!:eek:
Sausen ser helt grei ut, bare bytt ut den magre karbonadedeigen med skikkelig feit kjøttdeig!;)
Noen lager pasta av squash, jeg liker å bruke masse stekt sopp i stede for pasta!
Er flere smoothie oppskrifter her inne! En hel tråd, tror jeg!
Ost kan du spise så mye du orker om du tåler det! Noen har litt mye karber pga tilsetninger, men det er jo bare å sjekke næringsinnholdet!
Jeg leser, og leser, og leser..... Jukseris har jeg hatt to dager på rad nå, har skikkelig savnet det når jeg ammet :o)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.