< Tilbake til oversikten

Fullammer og sliter med å få i meg nok ... Noen tips?

pityriasis sa for siden:

Hei!

Jeg trenger litt tips av dere til hvordan jeg kan få i meg mer karbohydrater. Fullammer, og vil derfor unngå ketose og har som mål å få i meg 100-150 kh hver dag. Har nå drevet på med dette i en uke, og ender stadig på under 50 kh per dag. Gjerne noen konkrete tips til matvarer jeg bør få i meg.

Per nå spiser jeg en del egg, kjøtt, salater, vannmelon/bringebær, kesam. Burde jeg spise noen skiver med vanlig brød for å øke kh - eller blir dette for voldsomt?

Sliter også med at jeg blir så mett at jeg sliter med å få i meg nok mat. Trener hardt hver dag, og bør derfor få i meg minst 2000 kcal - helst 2500 kcal. Den siste uken har jeg SLITT med å få i meg 1500... Er dette noe som blir lettere etter hvert?

Megvel sa for siden:

Hva med frukt? En banan og et eple skulle gjøre susen?
Husk at du ikke skal ned mer enn et halvkilo i uka og at diett under 1500 kcal kan minke melka! Dessuten kan visstnok kraftig slanking i tidlig amming gi depresjon, så du må passe på å spise nok! Hva med proteinshakes?

pityriasis sa for siden:

Takk for tips!

Har spist 2 frukter om dagen, i tråd med "Fedonreglene" - men kanskje jeg bør bytte til frukter med mer karber. Banan var en god ide, selv om jeg synes det smaker py... :)

Megvel sa for siden:

Smaker banan py? Alle frukter er jo mat, så finn noen du liker.
Hva med fullkornspasta, er ikke det lov på fedon?

Zincite sa for siden:

Knaskje litt cashewnøtter kan være noe? ca 20g karber per 100g :)
Eller bær med fløte, eventuelt litt h-melk?

Photobscura sa for siden:

Nøtter, bær, frukt, alle typer belgefrukt, rugbrød, fullkornsris/pasta etc. Mye å velge i :)

pityriasis sa for siden:

Takk for mange tips! Reddet meg inn i går med litt bringebær, ananas og kesam. Følte meg mye bedre etterpå. :) I dag har snuppa drukket melk som vanlig igjen også, heldigvis!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.