Jeg trenger litt tips av dere til hvordan jeg kan få i meg mer karbohydrater. Fullammer, og vil derfor unngå ketose og har som mål å få i meg 100-150 kh hver dag. Har nå drevet på med dette i en uke, og ender stadig på under 50 kh per dag. Gjerne noen konkrete tips til matvarer jeg bør få i meg.
Per nå spiser jeg en del egg, kjøtt, salater, vannmelon/bringebær, kesam. Burde jeg spise noen skiver med vanlig brød for å øke kh - eller blir dette for voldsomt?
Sliter også med at jeg blir så mett at jeg sliter med å få i meg nok mat. Trener hardt hver dag, og bør derfor få i meg minst 2000 kcal - helst 2500 kcal. Den siste uken har jeg SLITT med å få i meg 1500... Er dette noe som blir lettere etter hvert?
Hva med frukt? En banan og et eple skulle gjøre susen?
Husk at du ikke skal ned mer enn et halvkilo i uka og at diett under 1500 kcal kan minke melka! Dessuten kan visstnok kraftig slanking i tidlig amming gi depresjon, så du må passe på å spise nok! Hva med proteinshakes?
Har spist 2 frukter om dagen, i tråd med "Fedonreglene" - men kanskje jeg bør bytte til frukter med mer karber. Banan var en god ide, selv om jeg synes det smaker py... :)
Takk for mange tips! Reddet meg inn i går med litt bringebær, ananas og kesam. Følte meg mye bedre etterpå. :) I dag har snuppa drukket melk som vanlig igjen også, heldigvis!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.