Jeg har gått på ketolysekuren en liten stund nå, og her om dagen fant jeg noe som heter phase 2 i butikken. Det er en type piller man skal ta 5 min. før man skal spise som gjør at karbohydratene i kroppen reduseres. Jeg bare lurte på om det er noen som har prøvd disse? Eller noen som har noe meninger om den i forhold til ketolysekuren? Hvis man skal spise en måltid som inneholder litt mer karbohydrater enn man burde spise så må jo det var litt greit å ta en sånn pille så de kan redusere karbohydratene litt?? :confused:
Den funker ikke på ketolyse-kuren.
Jeg har selv testet den. Om den funker på generell lavkarbo, altså ikke-ketogent kosthold, vet jeg ikke, siden jeg ikke har brukt dem over lang tid, for å se noe effekt av pillen.
Disse pillene har faktisk seriøs forskning bak seg da. Funka for meg 2 uker i sommer da det ikke akkurat ble lavkarbo hver dag. Merk at den bare fungerer på stivelse.
Jeg har aldri sjekka om jeg er i ketose. Jeg tenkte i forhold til vekta, som jeg er ganske sikker på ville vært en kilo eller to høyere uten. Spiste pizza, middager med poteter og slikt i seg, hamburgere osv. Og en masse smågodt, som phase 2 ikke fungerer på :(
Nei, men du spiste sikkert ikke en halv kilo godteri eller mer noen dager :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.