Søsteren min er på besøk og hun har laktose intoleranse, og må da drikke laktose fri melk. Eg sto og studerte kartongen, og det står at det er 3,2g karbohydrater per 100g. Vil det si at eg kan drikke den når eg går på ketolyse? Vel, der står og at ett glass (ca2dl) inneholder 6,4g karbohydrater så eg ble litt usikker :p For så langt i ketolyse kuren min har eg bare gått etter karbohydrater per 100g vare..
Jeg har brukt den melka iblant til å lage chai, siden det bare ikke blir det samme med fløte. Om det er ok... selv om det ikke er så mye karber, bør man vel være obs på mengden melkesukker, som ikke er helt heldig. :cool:
Så siden 3g karbohydrater er 1/3 av dags inntak! så vil det si at på ketolyse skal man bare spise 9g karbohydrater iløpet av en dag? eg trodde det var 15 :p
Øh - 100 g inneholder 3,2 g = 200 g inneholder 6,4 og 6,4 x 3 = 19,2 g kh. Så jo, ett glass på 2 dl laktosefri melk er 1/3 av karboinntaket om man er på ketose.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.