Indiana sa for siden:
I ABC-tabellen står blåbær oppgitt med 7,5karber pr 100gr, mens på pakken jeg kjøpte igår står det 12,1..
Er disse 7,5 for norske blåbær? Eller er det feil.. Er jo en rimelig stor forskjell på 7,5 og 12,1..
Indiana sa for siden:
I ABC-tabellen står blåbær oppgitt med 7,5karber pr 100gr, mens på pakken jeg kjøpte igår står det 12,1..
Er disse 7,5 for norske blåbær? Eller er det feil.. Er jo en rimelig stor forskjell på 7,5 og 12,1..
Kitt sa for siden:
Fant 7.5 flere steder, så jeg ville gått for det. Evnt et gjennomsnitt!:)
Uansett er det vel ikke det du spiser mengder av hver dag!;)
Dååris sa for siden:
Jeg vet at det er store forskjeller på de norske og de amerikanske ihvertfall :)
TrillTrall sa for siden:
De du har kjøpt er sikkert importerte "oppdrettsblåbær" og er de fra USA så har de garantert avlet frem søtere bær enn de man finner i naturen. :rolleyes:
Cherry sa for siden:
Evt. har du kjøpt "lettsukra bær":p
Indiana sa for siden:
Heheheh!
Er sånn pakke fra Bama og de er fra Nederland.
Ikke er de særlig søte heller, så vet ikke helt jeg heheh!
Men er jo ikke så mange man spiser nei, men likevel..
Søndag er det ut på tur og plukke litt gode, Norske bær!
Ha litt i frysen - og så skal minsten få kose seg i blåbærtua!:D
Gossamer sa for siden:
Hei. Dette har ingenting med saken å gjøre, så beklager det, men hvordan får du sånn "ticker" til å sitte på innleggene dine? Jeg får det ikke til, men vil gjerne ha en - god motivasjon og se hvor langt man har kommet for å nå målet sitt :)
Kitt sa for siden:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.