Har sett reklame på nett (finner selvsagt ikke igjen nå) for noe pulvergreier for ketose. Jeg har forsåvidt lovet meg selv å aldri gå på pulverkur igjen, men siden jeg er så mye dårlig (ME), så hørtes dette ut som noe som kanskje kunne reddet meg når jeg er som aller verst og ikke orker å stå oppreist mer enn minutter om gangen. Er det noen som har sett dette og har noen synspunkter på dette produktet?
Hei,
Det er denne du tenker på, CampKilo. Så den reklamen forrige dagen, ikke skjønner jeg at de kan kalle den ketogen, etter mye leiting fant jeg at pulveret inneholder 50 g kh pr 100 g, næringsinnhold Fuktose utgjør faktisk 28,3 g pr 100 g…
He, he… og et eple i logo’n – de har tydelig satt seg inn i ketogene dietter…
…og kan noen forklare meg hvorfor slankepulver smaktilsettes med sjokolade?
Hei,
Ja, det blir rimelig mye kh pr dag og hvordan man kan være i ketose på de anbefalte dagsrasjonene er et under spør du meg.
En boks inneholder 3.000 g og det skal holde til 15-20 dager, det blir et pulver inntak på 150-200 g pr dag som igjen utgjør et inntak på 75-100 g kh pr dag. …så de karbo-blokkerne må kanskje tas sammtidig med pulverkuren?
De mener at siden kh kommer har lav GI så vil man komme i ketose på disse mengdene…
I tillegg veldig betryggende å vite at:
Ja, jeg har også sett det - og tenkt at det kunne være et alternativ på veldig travle dager, men da jeg fikk se næringsinnholdet i det måtte jeg le - de har tydeligvis misforstått det ketogene :p
Jeg har gått på pulveret til xtravaganza en god stund, og vær i ketose hele tiden med et inntak på 50 karber før dagen. Men siden det da er 17 karber pr pose så har jeg hittil ikke våget å bruke dem nå når jeg spiser mat. Tenker at jeg nok kommer til å gjøre det når jeg begynner å få bedre oversikt og er helt ferdig å gå ned.
Ser Campkilo reklamerer med at man kan gå ned 7-12 kg på 15-20 dager. For meg høres dette veldig sprøtt ut. Ikke realistisk og ikke sundt å miste 12 kg på inntil 20 dager. Snakk om å selge kvikfiks.....
Mener xtravagansa kjører pulverkurer som oppnår ketose.
Gikk på et slikt kurs en gang, men vet ikke om de fortsatt holder på eller om man kan kjøpe posene uten å gå på kurs.
Jeg har gått på campkilo uten resultat, har 2 bøtter med sjokolade pulver som jeg gjerne selger.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.