< Tilbake til oversikten

Om Ziggylapper ...

Eunika sa for siden:

Har lett lenge og omstendelig etter en oppskrift på disse, og jeg fant til slutt en :=) Tenker å lage dobbel porsjon når jeg først skal i gang - spørsmålet mitt til alle orakler der ute er derfor følgende: Hvordan skal konsistensen på disse være? Og ikke minst, kan de fryses???

Gressenka sa for siden:

Vil du dele oppskriften?:)

Eunika sa for siden:

Off course!!! Husker ikke hvem jeg stjelte denne oppskriften fra, som sagt vanskelig å finne - håper på tilgivelse :=)

Mand tager...

1/2 boks Cottage Cheese.
1,5-2 dl raspet ost.

3 egg
-salt.
pepper, krydder og urter etter smak.

Bland Cottage Cheese, eggeplommer, salt, pepper og ev. krydder/urter med stavmixer.

Tilsett osten og rør godt
.
Eggehviter piskes stive.

Cottage Cheese-blandingen vendes forsiktig i eggehviten.

Legges på bakepapir med spiseskje.

Dette skal bli 9 stykker, alternativt kan røren tømmes utover bakepapirkledd plate og stekes hel. Deles i biter når den er kald.

Stekes ca 20 minutter på 180 grader. De faller visstnok sammen etter steking.

Skal bli 4 karber dette her...

Orkide sa for siden:

De kan fryses, og det fungerer veldig bra.

De har en saftig konsistens, og er veldig gode.

Eunika sa for siden:

Tusen, tusen takk :=)

Dette er spennende, steker de i ovnen nå!!!

NIK sa for siden:

Spiser dere disse bare slik de er, eller bruker dere pålegg, syltetøy eller liknende på?

Eunika sa for siden:

Jeg har spist mine til forskjellige ting, ofte med ost. Gjerne tomat og feta... Har også tatt stekt kjøttdeig og smeltet gulost på... Men også gode som de er, kanskje blande litt pepper, salt, løk og chili i røren før de stekes....? Litt bacon og cherrytomater i? Perfekte i en matpakke :=)

NIK sa for siden:

Takk for tips Eunika :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.