Har vært i ketose i snart 2 uker, men vekten er den samme, å målene er de samme. Er 174 høy og veier 83 kg. Å ja jeg har mye fett å ta av.
Jeg trener nesten hver dag, har alltid gjort det. Hadde svidd av 2800kcal sist uke.
Jeg spiser som følger :
frokost : 1 kokt egg med litt smør + noen skiver ost eller 1 stekt egg og bacon.
Lunch : skyr + ost/spekeskinke/egg. (må ha noe som er lett å tilbrede/spise pga jobben)
middag: har varriert med kylling, kjøttdeig, grillribbe. Spiser litt agurk til. Bruker creme fraishe som saus/dressing.
Har spist litt bringebær med usukkret krem på.
Drikker grønn te med en sukkett i.
Drikker masse vann.
Hva gjør jeg feil?
Det er ganske demotiverende å se at jeg ikke går ned 1 gram når jeg føler at jeg er sååå flink.
Nå vet jeg ikke hvor stor porsjon du spiser til lunch og middag, men det høres ut som du spiser alt for lite slik at kroppen din er kommet over i sparemodus.
Ja, jeg må si meg enig, dette så ut til å være veldig lite mat. Blir det mett på dette? Jeg trener ikke, er både lavere og lettere enn deg, men hølker glatt ned tre egg til frokost, med smør eller majo.
Skyr er helt fettfri, og har dermed så godt som null næringsverdi. Hva med å bytte ut med en fetere gresk/tyrkisk yoghurt? Hvor er middagsgrønnsakene? På ketolyse skal du ha 15-20 gram kh om dagen, som i hovedsak skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda, da snakker vi blomkål, brokkoli, squash, aubergine, løk, tomat, paprika etc etc. Agurk er nesten bare vann.
Ja jeg blir mett, å det verste er at jeg føler meg ikke sulten heller. Før jeg begynte var jeg sulten hele tiden. hehe.. Ja jeg steker løk til maten. Men jeg skal lage salat og koke blomkål og brokkoli fra i dag :)
Bare pass på å være SKIKKELIG liberal på fettet; spis fete kjøttyper, stek alt i smør, bruk fete sauser etc, sånn at du ikke går på en ordentlig næringsunderskuddsmell. For det setter kroppen lett i sparemodus sånn at du ikke går ned. Du skal ikke være redd for fett på ketolyse, altså. Og kjør på med grønnsaker!
Jeg henger meg på. Jeg har riktignok ikke samme lange erfaring, men erfarer selv at nok mat og fett er viktig. Første gang jeg prøvde ketogent kosthold brukte jeg litt smør, spiste fettet på kjøttet og spiste litt ost. Jeg gikk riktignok ned, men denne gangen har jeg defintivt et mye høyere mat og fettinntak, og jeg raser ned ift sist.
Energinivået er langt høyere også. (En skje rapsolje her, mye olje på salaten, litt ost med smør for å avslutte frokosten etc. Blir meget god og mett, men det funker som bare det).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.