< Tilbake til oversikten

Crispy chicken og pita

torgn sa for siden:

Hvis jeg hiver i meg 3 pita på en lørdan, men resten av uka holder meg mellom 0 og 15 kh, vil det skade å unne seg noen ekstra karber på lørdag?

BTW, noen som kjenner til om man får kjøpt lavkarbo pita i Norge.

wollafruen sa for siden:

Hei :)

Du skriver at du prøver deg på ketolyse. Har du boka? Den er et must. Om du ikke har den og ikke ønsker å kjøpe kan du låne den på biblioteket.

Det er ikke rom for utskeielser på ketolysekuren. 3 pitabrød + "coatingen" i Crispy chicken gir altfor høyt karbinnhold. Det er ikke anbefalt å kjøre kroppen inn og ut av ketose, og jeg er nesten sikker på at du vil falle ut av ketose med 3 pitabrød og crispy chicken. Det kan ta opptil 3 dager å komme inn igjen i ketose etter en glipp, og det kan ta flere dager enn det igjen før kroppen kan nyttiggjøre seg fullt fettforbrenningsmodus som foregår i ketose. Derfor - ikke inn og ut.. Gjør du det vil det også kunne bli vanskeligere å få kroppen inn i ketose igjen for hver gang.

Om du ikke ønsker å måtte være så strikt som du må være på ketolyse, så kanskje du bør velge en annen kostholdsfilosofi, kanskje a la Fedon?

Lykke til! :)

torgn sa for siden:

Nei, har ikke boka, men planlegger å kjøpe den. Jeg har ikke problemer med å kjøre en strikt diett heller, men jeg må vite rammene uansett. Det er kanskje der boka kommer inn :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Å gå fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker å komme i optimal fettforbrennings modus. Det er en av grunnene til at det ikke er speiselt lurt å skeie ut…
Kan ikke huske at noen har nevnt muligheten for lavkarbo pitabrød i Norge men du finner nok noen her, Netrition.com

wollafruen sa for siden:

Helt riktig :) Alt blir litt lettere å forstå når man har lest igjennom boka. Den er et fint "oppslagsverk" underveis i kuren også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.