boca sa for siden:
Fant sjokolade med lite kh innhold her:
www.sukkerfritt.no
Så nå lurte jeg på hvor jeg får kjøpt disse, bortsett fra på nettet da. Synes nesten 100 kr i frakt er dyrt for noen få sjokolader, hehe :-)
boca sa for siden:
Fant sjokolade med lite kh innhold her:
www.sukkerfritt.no
Så nå lurte jeg på hvor jeg får kjøpt disse, bortsett fra på nettet da. Synes nesten 100 kr i frakt er dyrt for noen få sjokolader, hehe :-)
manne sa for siden:
Den selger de på Rema 1000. 19 kroner for en plate. :)
Kitt sa for siden:
:ja::sikle::ja:
Lillemeg1 sa for siden:
Måtte ringe sambo for å få han til å stikke innom butikken. Fy fader så god de var. MYE bedre enn vanlig sjokolade.
mat sa for siden:
oj den må prøves:p
Kitt sa for siden:
Jeg vet!:o
Skal arrangere 17- års dag for en lavkarbonabo neste uke. Tenkte å lage oopsie- rullekake med sjokoladekrem. Burde bli alldeles vidunderlig med denne sjokoladen!:sikle:
Jorkla sa for siden:
Hvor mange KH er det pr 100g i den sjokoladen?? Er den lov på en lørdagskveld når jeg er på ketolysekuren??????
Kitt sa for siden:
Det er 50g karbohydrater hvor av du kan trekke fra 48g sukkeralkoholer!
Selve sjokoladen veier 75g så det burde være helt trygt med noen ruter en lørdagskveld!:D
Bare du tåler sukkeralkoholene da! :eek: Noen tilbringer resten av kvelden på rommet med hjerte på døren med en mage som er svært vond!:eek:
Jorkla sa for siden:
Nå følte jeg meg grønn.. Sukkeralkoholer?? Hva er det forno a? Er ikke sukker sukker? Og hva gjør disse sukkeralkoholene med magen slik at det gjør vondt i magen? Sikkert summe spm... Men jeg er ganske blank på "sukker"-området innenfor ketolyse.. Trodde det var nei nei jeg..
Lillemeg1 sa for siden:
sukkeralkoholer er sukkererstatninger som ikke blir tatt opp i kroppen. Passerer rett gjennom systemet.
Jeg tåler stortsett alt.. men skulle ikke så mange ruter til før jeg ble kvalm av denne sjokoladen.. men men.. var verdt det.
Kitt sa for siden:
Dette sier dr. Torkil selv om saken:
Må lese deg opp, vet du!;)
Nytter ikke å gjøre noe halvveis her i verden! Alt som er verdt å gjøre, er verdt å gjøre ordentlig!:D
Jorkla sa for siden:
Ja men.. ehh! kremt har liksom levd i troen at sukker var sukker.. Men hvis dette stopper opp vektnedgangen min litt så får det vente litt til.. For når søtsuget er som verst så spiser jeg en neve bringebær! BRINGEBÆR <3
tar seg til brystet og lover på tro og ære å aldri gjøre noe halvveis
Takk for flott svar forresten! Diggær`e!!!
Kitt sa for siden:
Bare hyggelig å være til hjelp!:D
Tror ikke noen ruter en lørdag stopper vektnedgangen for noen, men klart bringebær er veldig mye sunnere i tillegg!;)
Kitt sa for siden:
Her finner du forresten en oversikt over de forskjellige søtningsstoffene!:);):D
mat sa for siden:
Hvor mye karbo blir det hvis man spiser en hel da. så man må alltid trekke fra sukkeralkoholder, er litt ny på dette her det står alltid to når man ser på varen.
så dere regner altid hvor mye karb dere spiser, takk og bukker for hjelpen
Kitt sa for siden:
Sukkeralkoholer kan alltid trekkes fra, ja!
Og vi teller alltid sånn ca i hvert fall, det er jo poenget med ketolyse å ligge på ca 15 karber.:ja:
Om det er 2 karber på 100g blir det 1.5 på 75g!:D
Supera sa for siden:
Nåja... Noen sukkeralkoholer påvirker blodsukkeret ganske mye. Unngå å bli lurt av søtstoffer.
For at man skal få 50% kakaoinnhold må det altså her være mer enn 25% maltitol, og sannsynligvis mer enn det også. Maltitol har en GI på 36. Ikke det verste stoffet man kan få i seg, men jeg kaller ikke det ingen blodsukkerstigning. Og jeg har også sett at det er maltitolsirup i sukkerfrie produkter, og det har en GI på 52, altså nesten like mye som rørsukker som har GI på 60. Så man må lese på innholdsfortegnelsen før man trekker fra sukkeralkholer.
Jorkla sa for siden:
Jeg må bare spørre om en ting til jeg.. (jeg har søkt på forumet men jeg finner ikke noe med overskriften ATKINSBAR) Hvor får jeg kjøpt Atkinsbarene??? Må jeg bestille det via nett???
Kitt sa for siden:
Er flere tråder om disse barene!
Her
Der
Rundtom
Med litt tålmodighet kan du lese deg til svaret på spørsmålet ditt og andre ting du kanskje vil vite om Atkins- barene!;)
Jorkla sa for siden:
Takk <3 men jeg eier IKKE tolmodighet, og når jeg søkte på atkins kom det jo opp hauger.. Lurer på hva jeg skulle gjort uten deg Kitt.. ;)
Kitt sa for siden:
:rodme: Godt noen av oss har mer tålmodighet enn andre!;):suss:
aslaug sa for siden:
Her jeg bor (manglerud) hadde de sjokoladene fra Sukkerfritt på Rema, men plutselig var de borte.
Ser de har de på Meny her nå.
Jeg tålte de ikke, fikk kjempevondt i magen, spiste vel kanskje litt for mye:D:D
Jorkla sa for siden:
:D:D
Takk igjen! Ble mye klokere :-DDDD
Kitt sa for siden:
Flott!:D
Jorkla sa for siden:
Bare så du vet det KITT så fant jeg atkinsbaren min... Weee hopper lykkelig opp og ned og skal prøve denne (karbsinntaket mitt har så langt idag vært på 6g*)
Nok en gang TAAAAAAK:D:D:D:D:D:D
Kitt sa for siden:
Håper det smakte!:suss:
Jorkla sa for siden:
urk orker ikke tanken på en sjokolade bar enda.. Har spist NinaPina`s kyllinggryte.. Fant oppskriften HELT alene stolt METT!! :klem:
Kitt sa for siden:
klapper på ryggen
Veldig bra! Ordentlig hjemmelaget mat i stede for kunstig søtstoff og masse E-er i en sjokoladebar!:heia:
sistegang sa for siden:
Kjøpte de sjokoladene på Rema på lørdag, og det kan jeg ikke gjøre igjen. Jeg syns de var kjempegode så jeg spiste en opp før jeg fikk sukk for meg. Heldigvis slapp jeg dobesøk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.