det er bare lille store meg som er på ferde med noen spørsmål...igjen.... :o
Jeg har lest nesten hele boka til Atkins, og jeg har nå forstått dette med fett, proteiner og karboer til hvert måltid.... + at fett er bra ! (takker jentene som hjalp meg med det)
MEN jeg har spørsmål likevel jeg .... hehe...masekråka...:rolleyes:
Okay - here it come:
Veing av grønnsaker: det blir myyyyyyye mere mat når man veier enn når man måler maten (i dl). Kan jeg helt sikkert holde meg til det ???
Majones, rømme, ost o.l: Når jeg tar 1 ss her og der av disse, teller dere karbo der også ? Det har jeg gjordt frem til nå.
Salatgrønnsaker: jeg veier hver og en ingrediens når jeg lager salat: paprikaen, salaten, tomatene..ja, alt - hver for seg. Gjør dere det også, eller kan jeg blande en salat med de forskjellige og så veie alt ?
Men da får jeg derimot ikke notert anntall karbo per grønnsak.... :cool: :cool:
Ellers går det bra med induksjonen - skulle gjerne spist mye mer ost, men men...
I morgen er det veiedag :eek:
Tusen takk Nille - det var den bekreftelsen jeg trengte å høre i dag :) :) :)
Lurer på om jeg ikke må kjøpe den engelske versjoen, den norske er ikke bra.
I går kjøpte jeg kokeboka i samme serien, og plutselig har de forandret på anntal gram ost man kan ta osv... :mad: slitsomt med forskjellige opplysninger i samme bokserie...
Men nå tror jeg den kokeboka er nyere, så da stemmer vel den mer.
Ruska pjusken som skal veie seg i morgen...gruuuuuuer meg, tror ikke jeg har gått ned noe særlig.
Har mistet litt i kinnene - men der kan jeg jo ikke måle :D :D hehe
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.