< Tilbake til oversikten

Chicken nuggets!

barebea sa for siden:

Knallgode og kjempesprøe nuggets! Dette kommer helt klart til å være min fredagsfavoritt framover:D De inneholder nesten ingen karbs, (de som utgjør noe er i egget).

Dette trenger du:
1 Kyllingfilé
1 Egg
25-30g Kims bacongull

Slik gjør du:

• Ha egget i en skål og mix med krydderet du vil ha, jeg bruke meksikansk chili, og det ble HOOOT!
  • Knus bacongullet enten med hendene eller med stavmikser, jo finere det blir jo bedre!
  • Dypp kyllingen først i eggeblandingen, så i bacongullet for så å hive de i en fresende panne!

Å sim salabim etter 5-6 minutter har du knallgoooode nuggets:)
Jeg serverte de med en liten salat og knallgode ostechips ved siden av. Som dip brukte jeg litt hot salsa saus(3 karbs pr skål á 50 g)
Naaaaam! Og det beste med dette er at det kun er 4 karbs pr porsjon! Haaaleluja:D

• barebea:p

Armadillo sa for siden:

Prøvde oppskriften din nå, og trur jeg må gjøre små justeringer :P klarte ikke å få Krydderet i eggeblandinga til å feste seg på kyllingen, og jeg må tydeligvis mose bacongullet enda finere.. (det var jo en jobb uten like) ! :)

var veldig godt nå, men om jeg faktisk får festa NOE krydder på kjøttet, trur jeg det blir enda bedre :)

takk for god og kreativ oppskrift!

TrillTrall sa for siden:

Putt bacongullet i en pose og kjør over det med kjevle. :)

Kitt sa for siden:

Så du på varianten jeg la ut? Med majones istede for egg? Fungerer kjempebra!:D

Licota sa for siden:

Å kult, kanskje det blir nuggets i helga. Hvor mye fett har man i stekepanna?

TrillTrall sa for siden:

Det går helt fint å legge dem på bakepapir på stekeplate og steke dem i stekeovnen også. :) 200 grader i 20 min ca.

Armadillo sa for siden:

Så den ja :) Blir litt for mye fett for min del tror jeg.. meeeeen om jeg skal "skeie" ut en helg, så kan jeg jo prøve den ;) men det blir først om 6kg til :eek:

Armadillo sa for siden:

Jeg brukte olje.. men det funker og ovnsbake de også, som det blei nevnt her :o

Annhild sa for siden:

Jeg laget denne med hvitløksmør istedet for egg som festemiddel til bacongullet. Ha bacongullet i en pose å knus det med ei øse eller noe som har litt tyngde...det funker som bare det;) mye bedre å bruke stekeovn enn stekepanne. 160 gr i 20-25 min.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.