Knallgode og kjempesprøe nuggets! Dette kommer helt klart til å være min fredagsfavoritt framover:D De inneholder nesten ingen karbs, (de som utgjør noe er i egget).
Dette trenger du:
1 Kyllingfilé
1 Egg
25-30g Kims bacongull
Slik gjør du:
Ha egget i en skål og mix med krydderet du vil ha, jeg bruke meksikansk chili, og det ble HOOOT!
Knus bacongullet enten med hendene eller med stavmikser, jo finere det blir jo bedre!
Dypp kyllingen først i eggeblandingen, så i bacongullet for så å hive de i en fresende panne!
Å sim salabim etter 5-6 minutter har du knallgoooode nuggets:)
Jeg serverte de med en liten salat og knallgode ostechips ved siden av. Som dip brukte jeg litt hot salsa saus(3 karbs pr skål á 50 g)
Naaaaam! Og det beste med dette er at det kun er 4 karbs pr porsjon! Haaaleluja:D
Prøvde oppskriften din nå, og trur jeg må gjøre små justeringer :P klarte ikke å få Krydderet i eggeblandinga til å feste seg på kyllingen, og jeg må tydeligvis mose bacongullet enda finere.. (det var jo en jobb uten like) ! :)
var veldig godt nå, men om jeg faktisk får festa NOE krydder på kjøttet, trur jeg det blir enda bedre :)
Så den ja :) Blir litt for mye fett for min del tror jeg.. meeeeen om jeg skal "skeie" ut en helg, så kan jeg jo prøve den ;) men det blir først om 6kg til :eek:
Jeg laget denne med hvitløksmør istedet for egg som festemiddel til bacongullet. Ha bacongullet i en pose å knus det med ei øse eller noe som har litt tyngde...det funker som bare det;) mye bedre å bruke stekeovn enn stekepanne. 160 gr i 20-25 min.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.