Mila sa for siden:
Hvorfor binder salt vann?
Hvordan bli kvitt de vannet som er for mye i kroppen?
(egentlig lurt en stund på dette men har ikke funnet noe svar... hjelp..? *se uskyldig på alle sammen:) *)
Mila sa for siden:
Hvorfor binder salt vann?
Hvordan bli kvitt de vannet som er for mye i kroppen?
(egentlig lurt en stund på dette men har ikke funnet noe svar... hjelp..? *se uskyldig på alle sammen:) *)
mofe sa for siden:
salt binder vann fordi atte "noe sånne molekyl-greier med atomer og pluss og minus og sånn".
Hvordan bli kvitt vann i kroppen? Hvorfor vil du bli kvitt vannet i kroppen din? Hvis du har FOR mye vann i kroppen kan du jo gå til legen og få vanndrivende.. ?
skjønner ikke helt
Mila sa for siden:
ler takk, ikke alt vannet da, hehe, men det som er formyyyeee lissom, er sånn av og til av en ellerannen grunn...:confused:
Alkazelters sa for siden:
Jeg mener det er så enkelt og greit som at salt trekker til seg veske.... Du veit hva du gjør om du søler rødvin på duken? Ganske sikker på at det er så enkelt...
Mila sa for siden:
hmmm, tar salt på?? vet ikke.. hehe men siden det var i denne sammenhengen så tipper jeg at du skal ta salt på hehe:)
Alkazelters sa for siden:
Jepp. Det er sikkert en uinteressant kjemisk forklaring på hvorfor saltet trekker til seg vann, men den har jeg ingen interesse av å kunne noe om ;)
Mila sa for siden:
Hmm nei... du sier noe:D tar til takke med denne forklaringen jeg:p :p
MHM sa for siden:
Og vet du at hvetemel og sukker binder vann i kroppen like bra som salt? Derfor er lavkarbo genialt! All karbohydrat som øker insulin øker aldosteron som øker vannretensjonen i kroppen. Eller noe i den duren. Poenget er at lavkarbo hjelper, ikke bare lite salt. Og det jo positivt! :D
Mila sa for siden:
:eek: :eek: :eek: :eek: viste ikke.... TAKKER for opplysningen bannlyser da herved all godterier og "vanlig" brød
mofe sa for siden:
Tenkte litt på denne, MHM..
Er det altså da slik at folk som spiser høykarbo, eller iallfall poteter og brød og ris og slikt - har FOR mye vann i kroppen?
Og hvor mange % vann er det optimalt å ha i kroppen?
Kristian sa for siden:
Hm! det er jo litt både og, det er jo greit å slippe å drasse på ekstra vannvekt, :) men aberet er jo at en må drikke vann mye oftere. Kroppen har mindre bufferevne når en går på lavkarbo.:(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.