Ellerish sa for siden:
:hjelp: Er det noen der ute som har sett MALT karve (kummin/spisskummin) i butikk? Jeg finner bare hele frø.
Ellerish sa for siden:
:hjelp: Er det noen der ute som har sett MALT karve (kummin/spisskummin) i butikk? Jeg finner bare hele frø.
Ferskenbeinet sa for siden:
jeg kjøper malt spisskummin på mega. Santa maria sin
Kitt sa for siden:
Jeg har også denne
Tror jeg kjøpte den på Meny!
Fruitdrops sa for siden:
Jeg har santa maria sin. Husker ikke hvor jeg kjøpte den..
Men karve/kummin er ikke det samme som spisskummin :P
Yonah sa for siden:
Karve og spisskummin er to helt forskjellige ting! Karve er til surkål og spisskummin er det du forbinder med tacosmak.
Spisskummin finner du i alle dagligvareforrtetninger.
Ellerish sa for siden:
Ah.. Så det er derfor jeg ikke finner det; vi har verken Meny eller Mega her.. :rolleyes:
Jeg trodde karve, kummin og spisskummin var det samme, men det var altså karve jeg var ute etter. :)
Yonah sa for siden:
Spørs hva du skal bruke det til det da. Til tacosmak skal du ha spisskummin, skal du lage surkål skal du ha karve. Karve finnes vel såvidt jeg vet bare hel.
Spisskummin har jeg kjøpt på joker, nærbutikken, rema1000, kiwi, mega, meny, ica.. Ikke vært i noen butikk hvor de ikke har, annet enn utslgt da. Det er forskjellige merker etter hvilken kjede du handler hos da, noen har sanat maria, noen har black boy( de har eller skal bytte navn), noen har hindu..
Alle butikkene har karve også.
ketto sa for siden:
Jeg har kjøpt en stor pose på invandrerbutikk :)
Det var med spisskummin da. Mulig de har karve også??
Ellerish sa for siden:
Takk for tipsene. :) Skal spørre på butikken neste gang jeg er innom. Om de ikke har inne, kan de kanskje bestille til meg. :)
Photobscura sa for siden:
Karve og spisskummin kommer fra samme familie, men det smaker ikke likt, selv om det, i følge min gane ligger innenfor samme smaksrang.
Jeg ville heller investert i en mortel og mortla krydderet mitt! Jeg elsker mortelen min! Krydderet får en så utrolig mye bedre smak! Jeg har blitt helt avhengig av å mortle ting som nellikspiker, karve og spisskummin, for ikke å snakke om kvernet pepper. Synes alt annet smaker ganske tamt i forhold nå ... De selger veldig gode mortler for ca en hundrelapp på Clas Ohlson.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.