*Flatula* sa for siden:
Dere på lavkarbo, spiser dere frukt? Har vært så usikker på det.
Er det noen frukt jeg absolutt burde holde meg unna? :)
*Flatula* sa for siden:
Dere på lavkarbo, spiser dere frukt? Har vært så usikker på det.
Er det noen frukt jeg absolutt burde holde meg unna? :)
TrillTrall sa for siden:
Det kommer an på hvor mye karbohydrater du ligger på i døgnet. :) Er du i ketose er nok ikke frukt noe for deg, men ellers må du nesten se på hvor mye karbohydrater de ulike fruktene inneholder i forhold til det nivået du ligger på i inntak.
*Flatula* sa for siden:
Har ikke peiling på hvor mange KH jeg ligger på i døgnet. Vi begynte for strax 3 uker siden. Men takk for svar. Da skal jeg sette meg mer inni hva jeg spsiser i løpet av dagen og sjekke karb innholdet i frukt.
Matglad sa for siden:
Noe av de værste ift karbohydrater er vel druer, bananer og pærer så vidt jeg vet. Har selv ikke spist en frukt på 10 måneder og er veldig overrasket over at jeg ikke savner det. Spiser litt bær, og det erstatter frukt for meg.
Leser her inne at noen kan spise frukt som del av f.eks. en dessert, men ikke som måltid alene. I såfall kan det være lurt å spise litt nøtter til for å motvirke blodsukkerstigning som kommer av frukt.
nellie sa for siden:
mango, druer og bananer bør du spise minst mulig av. Ellers så går det helt fint ann å spise f.eks et halvt eple, men da bør du balansere det med noe med fett og proteiner i seg, for å få en lavere stigning i blodsukkeret. Nøtter er veldig bra å spise sammen med frukt:)
lommerusk sa for siden:
Jeg spiste ikke frukt en periode, men nå spiser jeg et eple i ny og ne. Godt med kanel på og nøtter ved siden av, eller i yoghurt :) Er det mindre karbohydrater i bær enn i frukt?
kennygirl sa for siden:
Endel forskjell på frukt og bær ja: Banan - 21 g kh pr 100 g, Eple - 10 kh pr 100 g, druer - 16, 5 kh pr 100 g, bringebær 3,2, molter 4,4 og jordbær 6,6
Cherry sa for siden:
Frukten inneholder fruktose, som er hakket verre enn sukker. Derfor skal vi ikke spise for mye av den ;)
lommerusk sa for siden:
Jeg får komme meg ut på bærtur jeg da :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.