< Tilbake til oversikten

Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt

tins sa for siden:

Hei :-)

Jeg er ei jente på snart 21 år, som for litt siden fikk diagnosen Ulcerøs Colitt. Jeg har vært myyye plaget med smerter og utmattelse, til tider så ofte at jeg selv har følt meg "døden nær". Jeg går på medisiner som skal prøve å holde betennelsen i sjakk, men det har ikke hjulpet særlig, til nå.

Bare sånn helt tilfeldig kom jeg på at jeg skulle begynne på Ketolysekuren, etter utallelige slankekurer som har gått rett i dass. Nå har jeg riktignok bare gått på kuren i snart 2 uker, men duverden for en forskjell! Jeg merker det ikke så mye på vekten, men jeg ser og kjenner at jeg har slanket meg :-)

Men det jeg merker aller best er at magen har sluttet å krangle!! Og at jeg har fått energien min tilbake, i hvert fall litt av den. Denne kuren eller lavkarbomat generelt var nok akkurat det magen min trengte, det er så utrolig å være omtrent smertefri igjen! Tror nok at maten jeg spiste før (potet, brød, pasta og ris) rett og slett var for "tung" for magen - vanskelig å fordøye og forbrenne.

Tenke bare å dele dette tilfellet det er flere det ute med samme sykdommen, eller som kjenner noen som har det.

- Tina :)

Lillemeg1 sa for siden:

Hei hei.. Jeg har ME. Så jeg sliter med ekstrem trøtthet og store muskelplager. Jeg merker STOR forskjell nå som jeg ikke spiser karbo. :)

tins sa for siden:

Ja, ikke sant :D

Før kunne jeg ligge å sove fra jeg kom hjem fra jobb til jeg skulle på jobb igjen, omtrent. Men nå har jeg liksom så mye energi i kroppen, og det er så godt! Klarte det hender seg jeg har dager som ikke er like gode som andre, men det har vel alle innimellom... :)

KarMa40 sa for siden:

Hei og ja ikke sant det er bra for magen! Min kjære har vært utredet i mange omganger uten at de høye herrer legene har klart å bestemme seg (eller engang synes at tilfellet er interessant - magelidelser er liksom ikke sexy- ikke engang på universitetssykehus).

Men på lavkarbo? solskinn og regelmessighet! Alle i samliv med IBS/Chrons/Ulcerøs Colitt-folk har vel en slags kode for hvordan -ahem- leveransen har artet seg?:o Min kjære er i hvertfall fornøyd med big battleships oftere og oftere og small submarines sjeldnere og sjeldnere. Og dette samtiig med at knekkebrød har nesten helt forsvunnet ut av dietten - farvel fiber! og han var så lei av alle piller at han sluttet med mage-bakteriekultur-pillene samtidig. DEt burde bli krøll men det ser istedet ut som løsningen:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.