Hei,:) er ganske ny på lav karbo kuren, men føler det går bra så langt. Savner ikke noe av de store slemme matvarene:p enda...
Men har et problem, etter å ha spist fet mat blir eg så utrolig kvalm. Altså slik at eg småbrekker meg.. Dette gjør også til at eg mister matlysten... Har hatt dette problemet før eg begynte på lav karbo også..
Spiste for eksempel kylling lasange i dag med salat, med fløte og ost i ostesausen.. Veldig godt, men Kvaaalm...
Men endel av lav karbo er jo å spise mye fet mat, ikke sant? (vet at det er mer enn som så, men dere skjønner :))
Er dette noe noen andre opplever?:confused:
Hei,
Noen opplever at de blir kvalme i begynnelsen på lavkarbo, så du er ikke helt alene der. Dersom det er virkelig ille så pleier vi som regel å anbefale at man begynner med litt fett og øke på etterhvert.
Les også fett trådene som det er linket til fra denne tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo...
Dette er helt vanlig tidlig i lavkarboverden. Kan ta litt tid å venne seg til mer fett i kostholdet. Selv var jeg skikkelig kvalm i begynnelsen. Nå blir jeg uvel av mager mat, så verden forandrer seg :)
Ja skal lese meg litt opp på south beach dietten, kansje det passer bedre for meg..
Men kan eg spørre om noe annet? Nå som eg har begynt spiser eg endel fet mat og mat med mye protein. Hva som skjer dersom eg rekner feil på karbo per dag, eller går på en smell. Kan eg da risikere å gå mye opp i vekt? :eek: Litt redd..
Hei,
Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Den generelle oppfatningen er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettinntaket før man passerer 72 kh pr dag, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).
Jeg sliter også veldig mye med kvalme og brekninger. Men har gått på lavkarbo nå i 7 mnd, og problemet dukket ikke opp før etter 5 mnd. Er veldig lei av å være kvalm, så håper det gir seg snart....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.