hei!er ny her inne på forumet,og går på diett fra spisdegslank.no,har gått på den før men synes kg gikk for tregt av,snakket med "grunderen"for spisdegslank.no han sa at det kunne ha sammenheng med at jeg har fibromyalgia,så nå prøver jeg igjen,jeg drakk endel pepsi max sist gang,istedenfor vann kan det også ha en medvirkende årsak til at kg gikk så tregt av?:confused:takk for svar
Det er vanskeligere å gå ned i vekt for en kropp som er stressa av sykdom og smerte, så det stemmer at fibromyalgi kan gjøre at det går sakte. På den annen side opplever mange med lavkarbo-kosthold at smerter, giktsymptomer og betennelser blir bedre på sikt. :)
Du bør få i deg mye væske hver dag, 2-3 liter minst. Aller helst drikker du da rent vann, evt noe farris, men all væske teller, også te og kaffe. Pepsi Max er i utgangspunktet greit, men inneholder jo mye kunstig søtning, og det er dessverre ikke alle som kan drikke det uten at det påvirker blodsukkeret og vekten stagnerer.
Jeg er/var Pepsi Max-avhengig selv, og kan bare råde deg til å prøve å trappe ned... begrens det til helgene, eller lag en regel om at du ikke får drikke brus før etter at du har fått i deg så-og-så mye vann, eller noe annet som fungerer for deg. Lykke til!
:):)tuuusen takk for svar,jeg eeeelsker pepsi max:)men skal prøve og kutte ned ,blir nok litt frustrert i begynnelsen,men hvis det er det som kan hjelpe meg og gå ned mer,da må jeg jo prøve det:)du har vært kjempeflin forresten,gratulerer med flott vekttap
En forkortet utgave av et svar Ziggy har gitt tidligere:
Skal fettsyrene brytes ned for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, så bryter enkelte enzymer ved hjelp av vann esterbindingen mellom fettsyrenes karboksylgruppe og glycerolmolekylet.
For at proteinmolekylene skal kunne deles opp i sine respektive aminosyrer for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, går enkelte enzymer inn og bryter bindingene mellom molekylene ved hjelp av vann.
Det er derfor vi på et lavkarbokosthold med mye proteiner og fett faktisk bør drikke mye vann, ikke minst om vi ønsker å gå ned i vekt ,og sørge for at kroppens ulike biokjemniske prosesser skal fungere så optimalt som mulig.
ALL væske teller med, te, kaffe, Fun light, brus osv osv, også den som finnes i maten etc!
Ideelt sett bør det meste være rent vann, men det er ikke noe absolutt krav!
Og til ts; ja, stresset kroppen utsette for for oss med fm kan gjøre at kroppen slett ikke er med på noen form for slanking!:nedfor::_oppgitt::nedfor:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.