torgn sa for siden:
Har noen spørsmål.
- Er det noen grunn til at personer med diabetes 1 ikke bør bruke en lav-karbodiett? Altså er det forbundet noen farer med dette?
- Hvis jeg ikke tar feil, vil en diett som dette kunne gi høyt kolesterol? Hva kan man ev. gjøre for å motvirke dette?
- Pepsi Max har i følge innholdsfortegnelsen 0 karbohydrater. En bekjent av meg fortalte at man ikke burde drikke det uansett, fordi søtningsstoffene som erstatter sukkeret lurer kroppen til å ta opp stoffer som gjør at man ikke skal drikke light brus. Noen som vet om dette medfører riktighet?
- Jeg har nå prøvd 0 karbo i 2 dager. Allerede nå, hvis jeg ikke er hypokonder da, mener jeg å føle at magen rasler litt ekstra og litt løsere i magen for å si det pent. Litt mer svetting, kan selvfølgelig skyldes at det har vært ganske varmt og lummert ute, men innbiller meg at det har noe med endringen av kostholdet. Fantaserer jeg eller? Har spist omelett, med noen bacon, kyllingsalat og enda noe mer egg og fjørfe.
- Noen som har formening om karbohydratinnholdet i biffsnadderen hos "EGON" uten pommes frites?
- Er det noen kosttilskudd man bør ta i forbindelse med denne dietten?
- Hvis man ønsker å følge en lav-karbo diett og ikke fullstendig ketose(?) diett, hva er maksimum anbefalt karbohydrater pr. dag?
:)