Jeg tenkte jeg skulle lage kyllingkjøttboller til middag idag, med carrisaus. Men vanligvis har jeg ris som tilbehør, hva kan jeg bytte ut med det?? Hva passer godt til carrysaus??
Carrysausen lages forresten bare slik:
løk og hvitløk surrer litt i en kjele med litt olje. La surre i noen minutter. Tilsett så ønsket mengde karripulver, tilsett kyllingbuljon og la det koke seg tykt. Det er lavkarbovennlig ikke sant??
Du kan bytte risen ut med blomkålris. Det er mange oppskrifter her inne. Jeg lager den slik :
Sjarlottløk, hvit og gulløk myknes i stekepannen i smør. Revet blomkål tilsettes, krydrer med chili, pepper og muskat. Jeg har litt fløte med buljong i og liker at det er litt motstand i blomkålrisen. Den står kanskje i 4 minutter. Nyyydelig!
Da hadde jeg tatt frossenblandingen, stekt det i smør/olje i stekepanna, hatt på litt salt, pepper... Kanskje litt tørka persille....
Så hatt på en bitteliten skvett vann, satt på lokk og latt det kose seg til det er så gjennomdampa du ønsker :ja:
Ja, det hørtes godt ut, takk for tipset, det skal jeg gjøre :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.