< Tilbake til oversikten

Kyllingkjøttboller i carrisaus. Tilbehør?

swimzy sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg tenkte jeg skulle lage kyllingkjøttboller til middag idag, med carrisaus. Men vanligvis har jeg ris som tilbehør, hva kan jeg bytte ut med det?? Hva passer godt til carrysaus??

Carrysausen lages forresten bare slik:
løk og hvitløk surrer litt i en kjele med litt olje. La surre i noen minutter. Tilsett så ønsket mengde karripulver, tilsett kyllingbuljon og la det koke seg tykt. Det er lavkarbovennlig ikke sant??

CosiFanTutta sa for siden:

Du kan bytte risen ut med blomkålris. Det er mange oppskrifter her inne. Jeg lager den slik :
Sjarlottløk, hvit og gulløk myknes i stekepannen i smør. Revet blomkål tilsettes, krydrer med chili, pepper og muskat. Jeg har litt fløte med buljong i og liker at det er litt motstand i blomkålrisen. Den står kanskje i 4 minutter. Nyyydelig!

Currysausen virket god og enkel!

swimzy sa for siden:

hva med når jeg ikke har blomkål i hus? Brukte siste opp igår!

Gerd sa for siden:

Hva har du i hus da?

swimzy sa for siden:

Kan jeg for eksempel bruke paprika og mer løk som tilbehør kanskje??

swimzy sa for siden:

Har masse paprika, løk, hvitløk, vårløk og en slik frosenblanding med blomkål,brokoli og gulrøtter

swimzy sa for siden:

og squasje

Gerd sa for siden:

Da hadde jeg tatt frossenblandingen, stekt det i smør/olje i stekepanna, hatt på litt salt, pepper... Kanskje litt tørka persille....
Så hatt på en bitteliten skvett vann, satt på lokk og latt det kose seg til det er så gjennomdampa du ønsker :ja:

swimzy sa for siden:

Ja, det hørtes godt ut, takk for tipset, det skal jeg gjøre :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.