< Tilbake til oversikten

Soppgryte ala NAM

Jorkla sa for siden:

Jeg eksprimenterte litt her om dagen og hadde så veldig lyst på sopp.. Så her er oppskriften, og hvis jeg kan si det selv så ble den HELT fantastisk.

Du trenger
2 bokser sjampinjong fra firstprice (vet ikke hvor mange sopp dette er)
1boks kremfløte
1boks cremefraice
2pakker bacon
2stk grønne paprika
1 stk løk
150 g taffelost m/ tomat
krydder etter eget ønske (pepper i mitt tilfelle)

Slik gjorde jeg det
Skjærte opp alt sammen i passe "munnstykker" dvs soppen delte jeg i fire bacon delte jeg i biter, løk og paprika delte jeg opp i remser
Stekte soppen godt i egen gryte, i en annen gryte stekte jeg først bacon, så løk og paprika. Så slo jeg dette oppi gryta sammen med soppen, og lot dette frese godt sammen. (brukte en god del meirismør) så tok jeg ca 1/3ts pepper. Deretter slo jeg kremfløten og halve boksen med cremefraice over og rørte godt rundt. Lot det småkoke i ca 15 min under omrøring. Deretter la jeg revet taffelost oppi og lot det smelte inn i gryta. Lot det koke i 10min til da også under omrøring.

Spiste kun dette, og det holdt lenge for meg. Mamma sa at gryta var det beste hun hadde smakt av gryter, og Tante forlangte oppskriften. (kan jeg dele den med henne burde jeg kunne dele den med dere)

Er ca nok til 4 personer hvis ikke 5, kommer helt ann på tilbehør osv...

Det smaker Nyyyydelig.

God helg lavkarbovenner;)

Jorkla sa for siden:

120stk som har tittet innom... Men noen som har prøvd? Eller skal prøve?? Gi meg en tilbakemelding om gryta prøves da?? :-D

JuVi sa for siden:

Skal prøve denne til middag imorgen. :p

Høres knallgodt ut!! :)

Du skal få rapport!

JuVi

Jorkla sa for siden:

Hurra gleder seg til å få rapport!!! Lagde den igår (igjen:rolleyes:) da sammen med blomkålmos.. Var litt sånn ala viltgryte feeling..

JuVi sa for siden:

Og blomkålmos er jo nyyyyydelig!! :p Det var en idè, ja. Å ha ved siden av!

Gleder meg alt!!

Så flott at du delte denne!

JuVi

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.