< Tilbake til oversikten

Melkesjokoladen fra sukkerfritt smaker jo høgg!

chikelu420 sa for siden:

...Coletta-sjokoladen smaker imidlertid som vanlig sjokolade, mmm. :o Fikk mensen i dag og kjenner søtsuget melde seg. Skal prøve å holde meg til te med søtning i, men mulig jeg må ha en liten rad med sjokolade, ja. :p

Smaker de andre sjokoladene fra sukkerfritt bedre? Har noen prøvd de sjokolade-valnøttene eller sjokolademandlene sukkerfritt har?

Og enda et spm: Kan jeg bruke sukkerfritt-sjokoladene til baking? Altså smelte de? Og hvordan er de på smak i kaker? (enten glasur, i deigen eller som pynt over kaken?

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg liker kun den mørke av sukkerfritt sjokoladene. Den bruker jeg til baking da den er den rimeligste av de forskjellige typene sukkerfri sjokolade.

Kitt sa for siden:

Jeg likeralle, men fortrekker klart den mørke!:)
Også til baking! Smelter den i mikroen, forsiktig, går helt fint!
Laget oopsie- rullekake der jeg brukte pisket krem med smeltet mørk- sjokolade som fyll! Mange som likte den, ja!

Sjoko- valnøttene er farlig gode, men mektige heldigvis!:spisesnak

manne sa for siden:

Jeg tar gjerne den mørkeste platen på under 5 minutter... :rolleyes:

chikelu420 sa for siden:

Hehe, da skal jeg prøve meg på den mørke. Og bra den kan brukes til baking, det gir jo mange flere valgmuligheter til ulike happenings:)

Photobscura sa for siden:

En meningsfelle :D. Ja, herregud, de Sukkerfritt-sjokoladene smaker grusomt, og etter min mening smaker ikke de andre noe bedre, det er en maltitolsmak så overveldende, for ikke å snakke om pappkonsistensen. Etter min mening, i alle fall :o. Cloetta er ok, cavalier (helsekost) og sjokoladeprinsen (meny) sin er ganske så gode! DeBron er ikke så verst heller (kun sett i Sverige).
Men jeg har nesten gitt opp sukkerfritt søtet med malitol (selv om jeg er ganske enkel og lettlurt så fort jeg ser et merke jeg ikke har prøvd før :rulleøyne), og spiser heller et par ruter med skikkelig mørk sjokolade. Favorittene er Lindt, Black and Green og Max Havelaar. Gir mye større tilfredstillelse med mindre mengder, og er både sunnere, og ikke minst snillere mot magen enn den grusomme maltitolen ... :o.

Yonah sa for siden:

Jeg synes også sukkerfritt sine er de verste jeg har smakt. Greit til baking, men ikke til å spise.

nellie sa for siden:

Smaker papp:)

chikelu420 sa for siden:

Men sjokolade-cashewnøttene er veeeldiig gode, mmm.. Røyk på 6 stk i går, men det var ikke mer enn 1,5 kh, så har ikke så dårlig samvittighet heller :)

Carisma sa for siden:

Smart Club har DeBron produkter, til og med sjokoladepålegg. Aner ikke hvordan det smaker da, jeg hater sjokopålegg :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.