< Tilbake til oversikten

Enda en som er ny

sarasirene sa for siden:

hvertfall her inne :)

Så HEI

Jeg er 32 år og mamma til to.
Jeg har vært svær bestandig men nå er jeg megasvær... Jeg vet ikke hvor mye jeg veier, og har heller ikke tenkt å gå på vekta med det første... Jeg vil ikke meg selv så vondt... huff...

Jeg har tidligere gått på ketolysekurs hos dr. andersen selv... og vet at lavkarbomat er det som funker best for min kropp, da jeg er intolerant for mye... og får vondter både her og der når jeg spiser bl.a brød...
Sist jeg gikk på diett gikk jeg ned 30 kg og var strålende fornøyd... men så ble jeg gravid med nr to og VIPS så var jeg større enn noen gang... Og siden den gang har jeg vært stor... Har tenkt flere ganger at jeg må skjerpe meg å begynne med med lavkarbomat igjen, men motivasjonen har ikke vært helt på topp for det... Men nå SKAL jeg klare det :)

Så... lets go :)

sarasirene sa for siden:

hehe... ser forresten at jeg har vært medlem lenge, men ikke vært noe særlig inne her da....

TrillTrall sa for siden:

Sikker på at du ikke skal ta en tur på vekta? Sånn at du blir kjempemotivert etter en uke når mange kg alt har forsvunnet? :)

Dette klarer du - det er jeg helt sikker på! :heia:

sarasirene sa for siden:

Jeg var på vekta i våres... og vet sånn ca hvor den stopper hen. Har gått på et kurs gjennom sykehuset hvor vi måtte veies og tok alle mulige mål... Så sånn ca hvor mye jeg vil ned vet jeg... Og kommer til å hoppe på vekta om en liten stund igjen... bare ikke akkurat nå ;)

TrillTrall sa for siden:

Da har du jo sånn omtrent rede på hvordan det ligger an og du kjenner jo selv best hvordan du vil gå frem. :)

Queen of Wands sa for siden:

Hei! Skjønner på en måte at du ikke vil veie deg. Da jeg starta å kutte på karbene venta jeg vel et par uker før jeg veide meg, delvis fordi jeg grudde, og delvis fordi jeg ikke kunne finne vekta. ;) Angrer litt nå. Kanskje har jeg gått ned enda mer enn jeg vet om... Men selvsagt, hva man HAR veid er jo midre viktig enn at man når mål(ene) man har satt seg. :)

StineH sa for siden:

Jeg angrer veldig på at jeg ikke veide meg før jeg begynte å slanke meg. Jeg veit at nåla gikk over 150, noe som var mer enn vekta viste. Det er nesten ett år siden.. Og når jeg veide meg igjen nå i sommer, etter 2-3 mnd på lavkaroli diett stoppet den på 145. Så ned har det gått, men om jeg har gått ned 5, 10 eller 15 kg det aner jeg ikke!
Nå på skaldeman går det betylig fortere nedover, og nå følger jeg vekta (selvom jeg vet at vekten egentlig ikke er en god indikator, så skal jeg følge den til jeg i allefall nærmer meg normalvekt)...

Uansett, lykke til Sarasirene! Jeg er også ny her, og du er ikke alene.. (:

Ivett sa for siden:

Velkommen :)
Jeg angrer også på at jeg ikke gikk på vekta når jeg startet.
Jeg ventet nesten 2-3 uker før jeg gjorde det etter at jeg begynte med ketolyse.
Skulle ønske jeg veide meg fra første dag for å se hvor mye jeg faktisk har gått ned.
Før det hadde jeg sikkert ikke veid meg siden jeg var rundt 12 år (er 28 nå), noe som heller ikke var frivillig, ble tvinga... så var kanskje også derfor jeg hadde stor skrekk for vekta.

sarasirene sa for siden:

som sagt var jeg på vekta i våres... så jeg har en viss peiling på hvor mye jeg veier... og tror ikke vekta har endret seg så betraktelig mye etter det...

jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre så veldig over at jeg ikke gikk på vekta for fire dager siden... men om to tre uker skal jeg gå på vekta... Må bare finne en først, for vi har ingen ;)

Kolve sa for siden:

Velkommen tilbake :o
Å stille seg på vekten igjen er for meg det vanskeligste valget som finnes.
Gjør det bare hos doktoren når jeg får beskjed om det, ellers skyr jeg dem som pesten etter at den gamle badevekten ikke lenger kunne vise min vekt :mad:

Men har funnet 3 stykker å velge mellom nå som muligens blir å finne slik at jeg også kan lave en tikker med vekt og mål. (legger ved linker)

www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152712261
www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152576795
www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150714675

Uantsett lykke til :-)

Hevingen sa for siden:

Velkommen hit, igjen :) Siden du ikke veier deg så har du kanskje målt deg? For der fikk jeg en kjempeoverraskelse da jeg begynte. Jeg minsket masse i mål, selv de ukene hvor jeg stod stille på vekta.

Stå på! Du vet jo at dette virker så det er bare å kjøre i gang for fullt!

Linda86 sa for siden:

Jeg pynta opp badet mitt med en skikkelig stilig vekt:
www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-og-velvare/OBH6277/obh-nordica-badevekt

ble ikke så ille å veie seg heller, vet i grunn ikke om det har noe å si, men jeg innbiller meg det :)

TrillTrall sa for siden:

Bare husk at den ikke skal oppbevares på badet! Det er for fuktig luft der og det tar elektronikken skade av, sa de da jeg kjøpte en av samme merke i alle fall. Men på et iskaldt soverom kunne den stå... :)

Linda86 sa for siden:

Nyttig info, det har jeg aldri egentlig tenkt over.. Takker!

Hevingen sa for siden:

Hvordan går det med deg sarasirene? Håper ting går rette veien og at du blir mer og mer inspirert.

sarasirene sa for siden:

Hei ja

Jo her går det veldig fint. Jeg eksperimenterer og spiser massse godt. Er så glad for dette forumet, for sist hadde jeg ikke noe sånt og ble fryktelig lei av egg da ;) Men nå finner jeg jo masse masse godt å spise som ikke smaker egg ;)

og i dag på jobb var det første jeg fikk høre da jeg komm inn: SARASIRENE (eller mitt navn da;)) Du må jo ha tatt av deg :D Gjett om jeg ble kry da :)
Og ja... om jeg ikke har gått ned så har jeg hvertfall gått inn ;) Jeg vil jo ikke veie meg, men fokuserer heller på mål, og jeg har gått inn 6 cm i livet på 1,5 uke :D Er litt stolt av det asså :D

Echo sa for siden:

Det var litt av et flott resultat!

Borghild sa for siden:

Så kjempehyggelig. Både med kommentarer og cm. Flott. Gratulerer. :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.