< Tilbake til oversikten

Augusttreningsutfordringen - 2010

Fungirl sa for siden:

Vi klinker vel til med en ny tråd for neste mnd også, legger den ut nå så kanskje enda flere kaster seg på i august :)

Dette er jo kun ment som motivasjon og ikke noe tvang så dette er bare kos folkens :)

Mitt mål for august er 1000 minutter på treningssenter i form av timer i sal eller gåturer i naturen

Borghild sa for siden:

Ja jeg skal være med. Trener vel ikke akkurat, men går mye i skog og mark.
Prøver meg på 2500 min i august.

Gerd sa for siden:

Jeg er med :D

Satser på 1000 minutter.

TrillTrall sa for siden:

Åååkei! Nå knuste jeg jo min egen juliutfordring, men det var kun pga heftig jobbing på hytta. I august må jeg dermed røre litt mer på ræva i andre sammenhenger og går for - eh - 1000 i august også. :)

blåbær sa for siden:

Med litt ekstra innsats disse siste dagene greier jeg utfordringen i juli. Satser på at det kan bli litt ekstra nå som det ikke er noe ferie lenger, og jeg klinker til med 1000 minutter i august! :)

:heia: alle som kaster seg på!

loone sa for siden:

Jeg vil også gjerne være med!:D
Trening i juli har vært tilnærmet ikke eksisterende, så har ikke kommet meg halvveis til målet engang. "Heldigvis" er grunnen sykehusopphold preget av nåler på 2-3 cm som med jevne mellomrom ble stukket og pirket inn i musklene. Det førte til små blødninger og STORE smerter. Så latskap er heldigvis ikke årsaken (denne gangen):p
Satser på 1000 min i august, det må da gå! :D

Daurama sa for siden:

Jeg vil også være med. Blir mye ute i natur da jeg har ferie hele august (noe jeg ser skikkelig frem til :D) Uansett, jeg våger meg på 600 jeg siden dette er første gang :)

Fungirl sa for siden:

Så flott at så mange er med allerede :heia:

MAR sa for siden:

I'm in!
Blingsa skikkelig på juliutfordringen, det snek seg inn en uplanlagt bilferie på et par uker og noe sykdom og andre uhumskheter - men da hiver jeg meg med! Kommer hjem igjen på søndag etter NULL trening på to uker og en planlagt 5dagers-sprekk, så er kjempeklar for å kaste meg inn i treningen og ketosen igjen.

Tenker jeg går for 800 minutter denne gangen, vet nemlig at jeg blir såååå skuffa over meg selv når jeg ikke når de målene jeg setter meg. Da er det vel bedre å eventuelt komme litt over og så utfordre meg selv skikkelig neste måned!

barbasterk sa for siden:

Hiver meg med, og satser på 900min i aug. òg, så kan det kanskje heller bli nokon bonusminuttar kanskje ;)

sistegang sa for siden:

Jeg blir med, har ikke trena på mange år. :eek:
Så jeg får sette et mål jeg sikkert/tror jeg kan nå: 600 minutter. Dette vil bli gåing og litt vann-aerobic.
"Huff hva jeg har finni på nå - hjernen min må ha "krympa" med kroppen. Siden jeg gjør dette helt uten tvang;)"

aslaug sa for siden:

Hei! Er med selvfølgelig, satser på 1400min!
Trening i august 0/1400

Karissima sa for siden:

Lenge siden jeg har vært med nå så jeg prøver meg på 600 min i første omgang.

ChristineSixteen sa for siden:

Jeg hiver meg med her, siden jeg akkurat har begynt å trene. Satser på 900 min siden der er min første gang :) Og så er det bare positivt hvis jeg går litt over.

Queen of Wands sa for siden:

Blir med, men tør ikke går for mer enn 600 minutter. Det er jo 20 X 30, ikke så ille vel? Det er første gang for meg også. :)

annex sa for siden:

:visemuskl
Jeg melder meg på med 600
.
Skal ha en operasjon i beinet 18. august, så da blir det nok en liten pause... og siden trening med fysioterapeut
.
Treningsform: Ergometersykkel, styrke: trim-DVD med Kari Jaquessen "Trim med Kari"

Trh_1977 sa for siden:

Jeg hiver meg også med på denne!
Greit å ha noe å strekke seg etter når man starter på'n med ny diett og ny livsstil!
Jeg satser og tror at jeg skal få til 1000 min!
Dette skal gjøres enten ved turer med hunden, besøk på Elexia eller sykling til/fra jobb!
:heia: :heia: til alle som deltar!

unaturligslank sa for siden:

Melder meg på, men må regne litt på minuttene. Skal i alle fall ta situps, pushups og knebøy daglig. Spinne, har spinningsykkel i stua, litt alle hverdager. Og svømme en gang pr uke.

Zillah sa for siden:

Går for 630 min i august

rariteten sa for siden:

Blir helt klart med på dette :)
Satser på 1000 min :)

Modezty sa for siden:

Jeg blir med! Satser på 750 min i august. For det meste spinning og trening i sal, men satser også på noen gåturer utendørs, samt litt småjogg på tredemølle inne. :)

Borghild sa for siden:

Søpndag: 2 timers skogstur.
120/2500

Startet bra i dag med 50 min svømming og 70 min gåtur :D Skal prøve å være like flink i morgen også!

Fungirl sa for siden:

Søndag: MRL - 60 min

60/1000

Da er vi igang folkens :)

Ja, da er vi i gang. Starta med å tulle med teknikken selvfølgelig!:( Hadde på stoppeklokke på mobilen, men stansa den en gang jeg kikke på den, ja ja, da klarer jeg kanskje å la være med å gjøre DET flere ganger? Det jeg er SIKKER på er 37 minutter, så jeg får legge inn det.
5491 skritt - kan jo telle det også for moro skyld.

37/600 augusttreningsutfordringen

TrillTrall sa for siden:

Tja... Har vært på hytta og "finbeiset" litt og gjort litt annet småtteri, i tillegg til gåturen tilbake til bilen så jeg setter en time i dag. :)

yobo sa for siden:

Jeg hiver meg på her jeg også. Får prøve meg på 1000 minutter med trening/aktivitet. :)

grotingeling sa for siden:

Er vel like greit å slenge seg på her - trenger en dytt for å komme skikkelig i gang med trimmen igjen.
Går for 700 minutter - alt over er bonus :D

60 minutter husarbeid i dag - så da er jeg i gang.

60/700

MAR sa for siden:

20 minutter rask gange for å hente bilen på jobben til sambo i dag - ikke allverdens, men en okei start etter å ha sittet pal på baken i 2 uker ;)

Totalt 20/800 minutter!

Karissima sa for siden:

45 min tur i dag.
Glemte å skrive 10min rockering , må ha alt med

Borghild sa for siden:

Mandag: 1 times gressklipping.
180/2500

nellie sa for siden:

Nå må jeg bare skjerpe meg.. Så får slenge meg på..
Går for seks runder meg Weightloss yoga og 500 minutter kardio.

aslaug sa for siden:

Tur 85 min i dag 85/1400min:D:D

MiniMe74 sa for siden:

Morsomt! Jeg tar gjerne denne utfordringen, men i første omgang med 600 minutter.
Har hittil vært rimelig dårlig på jevn trening, så dette blir en fin dytt i stumpen :).
Mine treningsformer: Gåing, spinning og Zomba Fitness

Er det forresten noen som vet om et dansestudio eller lignende som arrangerer Zomba Fitness i Oslo (vest)? Synes den treningsformen er kjempe morsom, men det blir rett og slett ikke det samme for meg på DVD i stua ;)

Kikkin sa for siden:

Det gikk dårlig forrige måned for meg, så nå starter jeg på ny frisk!
Målet mitt for August er 500 minutter.

Igår hadde jeg rydde/vaske-dag, så da ble det ca 60 minutter effektivt husarbeid
Idag gikk jeg til bhg til snuppa, 15 minutter + 10 minutter til bussen.

85/500

Modezty sa for siden:

Da har jeg unnagjort 60 min spinning i dag. Grei start på august :)

60/750 min

yobo sa for siden:

Sykla fram og tilbake til jobb i dag. Ikke akkurat hardkjør, kan jo ikke komme gjennomsvett på jobb. :D Cirka 20 minutter totalt.

20 / 1000.

Gikk 50 min tur i dag før jobb, fornøyd med det :)

MiniMe74 sa for siden:

Har nå gått en 50 minutter kjapp tur! Da er jeg i gang :D
50/600

1 1/2 time male- og hagearbeid - kjempestøl :p

150/700

84/600 dette går jo så det suser. :) Men kan jo ikke gi tilbakemelding HVER dag, da blir dette en laaaang tråd. Får finne meg et sted å notere...

blåbær sa for siden:

Her er folket i gang, ja :heia:

Jeg starter forsiktig, 30 minutter sykling - 30/1000

MAR sa for siden:

Gjør det noe da? Selv synes jeg det er morsomt å følge andre dag for dag, eller treningsøkt for treningsøkt da ;)

lily_r sa for siden:

Jeg slenger meg med og satser på å greie 3100 min.
Er på andre uka og føler meg temmelig tung i kroppen men det skal gå bra siden jeg satser på gåing. Begynnte å gå mye en uke før jeg begynnte på ketolysen. Min personlige trener, hunden, er veldig entusiastisk til dette opplegget:)

Photobscura sa for siden:

Jeg stiller kjempelave krav til meg selv denne gangen. Har ikke vært med på en sånn tråd på mange måneder, men jeg kjører pent på med 14 ganger yogaøkter i løpet av august. Har så langt trent yoga én gang.

Borghild sa for siden:

Den kvitterer jeg på. Bikkja plystrer om dagen. :stortsmil

Borghild sa for siden:

Jepp. :)

Hehe, du er enig i at jeg har trent yoga én gang i august? :geip:

Fungirl sa for siden:

Mandag: Styrke/Puls - 60 min

Tirsdag: Bosu - 60 min

180/1000

Borghild sa for siden:

Ha ha, ser nesten slik ut. :rodme: Kanskje blitt både tilårskommen og litt frekk.
Nei da, synes det var fint at du "joinet" tråden og at yoga planene for august var fine. :p:D:D

Skjønte det, måtte bare erte litt ;).

Karissima sa for siden:

Har foreløpig holdt på i 2 timer med vedstabling og vet ikke hvor mye mer jeg orker. Sliiiiiiten

aslaug sa for siden:

Sats 1 time i dag 145/1400min:D:D

Borghild sa for siden:

Tirsdag: 1t 45 min skogstur + 10 min hoppetau. Kommer ikke lenger med det hoppetauet altså. Etter 10 min får jeg ikke puste omtrent. :(

295/2500

Gerd sa for siden:

Da var man endelig i gang etter 1mnd. pause......
[font=Times New Roman][/font]
Zumba Express- 20 min
Zumba Flat abs- 20 min
:heia:

Borghild sa for siden:

Hatt en fin sommer Gerd? :D Hyggelig å "se" deg igjen. :)

Trh_1977 sa for siden:

Times tur med bikkja i går, og 1 time og 10 min i dag.
Når jeg da gjør opp status har jeg fullført 25% av målet!
Og vi har fortsatt hele august foran oss - Dette blir bra!

Dette går så det suser!!!!
Ble 1 time med sleping på grener, rydding i hagen og grunning av trappehuset i dag, og det på tross av at formen ikke er helt på topp :rolleyes:

210/700

loone sa for siden:

Idag har vært den store bær-plukke-dagen, vært ute og tasset i 9 timer:D
Regner 5 av de som gåing, for var nesten èn mils gåtur + vandring rundt i marka for å plukke bæra, sensommeren er herlig!:D

300/1000

barbasterk sa for siden:

Tirsdag: 30min sykkel tur/retur butikken, 30min. joggetur.

55 min styrke og kondisjon, 30 min svømming :D Veldig fornøyd med dagens innsats

blåbær sa for siden:

Sykkel igjen i går - 40 minutter. 70/1000

startet dagen med 50 min styrke og kondisjonstrening, og så 20 min svømming :D Dette går jo så det suser...

Tidl. medlem sa for siden:

målet er vel 1000 min denne måned
01.08. sykling 60 min - 60 min stryking av herreskjorter 18 stk om det teller ble iallefall svett)
120/1000:)

aslaug sa for siden:

[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
Har besøk av min mor og ser at det blir ikke mye trening denne uka.
Setter ned målet mitt med 200min
145/1200min:D:D

Borghild sa for siden:

Onsdag: Formiddagstur 1 time med staver og innlagt Kantarell plukking. De skal forøvrig nytes med kotelett og fløtesaus til middag i dag.

355/2500

loone sa for siden:

Idag har jeg faktisk bursdag:D
Men fikk sniki inn 20 minutters morgentur med hunden før det bar i vei til foreldrene mine:)

320/1000

Karissima sa for siden:

Borghild sa for siden:

Gratulere med dagen. Håper den blir riktig så flott. :blomster::heia:

Gerd sa for siden:

Zumba Advanced- 40 min
:heia:

Daurama sa for siden:

Da var det endelig etterlengtet ferie :D Har vært noen hektiske dager så ble ikke første trening før i dag, men pytt sann :)
Joggis i 30 min. Fornøyd med det! :)

30/600

Kikkin sa for siden:

Igår gikk jeg 20 minutter fra jobb
Idag gikk jeg i 35 minutter fra jobb til barnehagen

140/500

Gratulere med dagen :heia:

yobo sa for siden:

Sykla fram og tilbake til jobb, pluss fotballtrening, totalt 95 minutter. Med andre ord nesten 10% av månedsmålet på en dag, må nesten være fornøyd med det. :D

115 / 1000.

Fungirl sa for siden:

Onsdag: Puls/Styrke - 75 min

255/1000

TrillTrall sa for siden:

16 min / 1500 rock med rockeringen i kveld. :) Det er egentlig sabla morsomt!

blåbær sa for siden:

Gratulerer med dagen! (To minutter igjen, i følge klokka på pcen min :))

Jeg har ikke trent i dag, men har båret møbler og malt vegger, så det har hvertfall vært aktivititet :)

Piesa sa for siden:

Jeg blir med på Augustutfordringen.........

1/8 Gåtur raskt tempo 70min
2/8 Sykkel 80min
4/8 Sykkel 80min

Totalt 230/1200

Borghild sa for siden:

Torsdag: 3 1/2 time effektiv gange i skogen. Jeg har en meget lykkelig hund. :D

565/2500

Gerd sa for siden:

Zumba Sculpt & Tone- 45 min :D

barbasterk sa for siden:

Onsdag: sykla til jobb 15 min.
Torsdag: sykla fra jobb til tannlegen 15min, fra tannlegen og hjem 30 min, til jobb 15min.

yobo sa for siden:

Den vanlige sykkelturen til jobb.

135 / 1000.

Kikkin sa for siden:

Idag gikk jeg til bhg og fra jobb. Tilsammen 30 min.

170/500

renatrix sa for siden:

Jeg er helt ny hær men er med på denne :)
1000 min i august

loone sa for siden:

Tusen takk for bursdagsgratulasjonene:D
Idag ble det 10 min rokkering - som førte til blå mage, igjen!
330/1000

MiniMe74 sa for siden:

50 minutters rask gåing i går.
Utrolig morsomt å se at den faste runden går mye kjappere nå enn for 17 kilo siden :D

100/600

unaturligslank sa for siden:

Ååååå, 17 kg, det hadde vært fantastisk å gå ned så mye! Synes det går så treigt...men har bare holdt på et par uker da, hehe. Er det siden januar du har gått ned så mye, eller begynte du før du meldte deg inn her?

MiniMe74 sa for siden:

Ja, har gått ned 17 kilo siden jeg begynte med lavkarbo i slutten av januar. Er utrolig stolt og fornøyd med det :D
Vekten har gått ned i rykk og napp, og jeg har hatt kortere perioder (par uker) der vekten har stått stille, men så har det kommet i gang igjen:)

Det er bare å holde ut og være tålmodig, Unaturligslank!! :) For meg er ihvertfall lavkarbolivet helt perfekt. Den første tiden tenkte jeg endel på hva jeg ikke kan spise, men etterhvert tenker jeg nesten ikke på det. Føler egentlig ikke dette er en slankekur. Jeg sier til meg selv at jeg ikke tåler sukker, stivelse etc. og det gjør jeg jo virkelig ikke - får lite energi, rumlete mage, fet og blir dermed usunn og deppa.
Kan faktisk ikke få sagt nok hvor happy jeg er med å ha funnet Ketolysekuren - bare synd jeg ikke viste dette for mange år siden! Ja,ja!:)
Stå på alle sammen! :D

nellie sa for siden:

1 økt yoga gjennomført.

Borghild sa for siden:

Fredag: 1 times formiddagsstur + soppsanking og bringebærplukking. Tilbehør til middagsgjester i morgen. :p
1t 15 min kveldstur.

700/2500

barbasterk sa for siden:

Sykla hjem fra jobb: 20min

Gerd sa for siden:

Twister- 15 min
Zumba Express- 20 min
:D

aslaug sa for siden:

Sats 65 min i dag 210/1400min:D:D

Karissima sa for siden:

Fikk syklet 30 min i dag før jeg slo lilletåa noe skikkelig :eek: Den er nå spjelket så håper den leges raskt

Borghild sa for siden:

Næmmen stakkars lilletåa da. God bedring. :)

Fungirl sa for siden:

Fredag: Puls - 60 min

315/1000

Karissima sa for siden:

Takk :klem: Nå er jeg lei av skader :(

Modezty sa for siden:

Har ikke fått vært på trening så ofte som jeg hadde planlagt, men har ommøblert 2 rom og flyttet dusinvis med esker... Totalt kan jeg vel regne det som 120 min trening (selv om selve arbeidet tok minst 15 timer..)

180/750 min

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.