Jeg er helt ny og grønn, og har gått på lavkarbo/Atkins i litt over en uke. Har bestrebet meg på å holde meg under 20 kh. Etpar ganger har det skåret seg, da jeg ikke gidder å diskutere diettplanen min når vi er borte hos folk.
Det har ikke vært mer enn en vaffel (uten syltetøy) eller en porsjon bringebær med fløte, men det er vel nok.
Anyway - i løpet av 1. uke gikk jeg ned nesten 4 kg, og gledet meg stort til fortsettelsen, men nei!
Nå har vekten stått på stedet hvil i 4 dager, og jeg har inntatt mellom 10 og 20 kh hver dag.
Jeg drikker ikke lettbrus, men uten kaffe blir jeg en rasende furie, særlig hvis jeg ikke får sjokolade heller ;-)
Spørsmålet blir: er det andre som har opplevd dette, og går det over?
4 dager er jo ingenting å stå stille! Hva med en måned, eller noen år? Er noen her inne som har opplevd det! ;) Ta tiden til hjelp du, du vil vel ha hodet og skinnet og med i nedgangen din?
Hei!
Jeg begynte 12/7 og innen 15/7 hadde jeg gått ned 2.5 kg. Jeg var kjempe happy!!:D Jeg har vært i ketose siden 13/7 - spiser det jeg skal unntatt at kanskje litt for lite karbs, ligger vanligvis under 10. Drikker mellom 2-2.5 lt vann hver dag. Men vekten har ikke forandret seg heller har jeg ikke mistet noen cm...Jeg skjønner godt du er frustrert. Jeg leser så mange her som bare raser ned i vekten fra dag 1. Men etter muy sutring og klaging til de stakkars forum folket som har vært så snill og hjelpsomme har jeg skjønt at alle er annerledes. Det er ikke noe fasit here, alle kroppene har sin egen rytme. Sto på vekten i går og jeg hadde gått ned 1 kilo! Igjen kjempe happy, men var opp .5 igjen i dag :o (dårlig vane med å veie meg hver morgen...) Men bare være tålmodig, det kommer av men kroppen trenger litt tid å skjønne det ;). Det er også litt verrer hvis du ikke har så mye å miste...Uansett, lykke til - det blir bedre etter hvert :)
pass på at du faktisk spiser NOK mat! :) Eventuelt om du spiser mye - reduser litt på porsjonene. Flere av oss må ha kontroll på kcaloriene også - selv om vi (som meg) spiser bare rundt 20 karbo pr dag :)
I tillegg - jeg har måttet prøve forskjellige ting for å få i gang vektreduksjon - din kropp er like individuell som min - slik at du kanskje må spise mye MER mat - eller mye MINDRE mat - alt avhengig av om du har slanket deg mye før - eller spist veldig lite tidligere. (Jepp - man kan fint bli "feit" av å spise lite mat hver dag - stopper opp forbrenningen).
En ting til - bringebær med fløte er helt greit (kanskje ikke HVER dag da) - hvis du bare holder deg unna sukkeret. Bringebær har lite karbo - det samme med fløte. :)
Hei,
Overgangen fra høykarbo kosthold til ketose er en krevede prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker å oppnå optimal fettforbrenningsmodus. De aller fleste opplever at det stopper litt opp i uke 3-4, det er helt normalt og spesielt dersom man har gått ned my i perioden uke 1-2.
Tusen takk alle sammen - da teller jeg videre jeg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.