Vi har kjøpt reker og skal ha det i kveld, men så begynte jeg å tenke på tilbehør, hva skal jeg spise som ikke kan ha loff og fiskepudding til...?
Majones er jo en selfølge, avocado er ett alternativ, men noe mer??
Jeg bruker isbergsalatblad.
Lesser reker oppå bladet (som jeg har brettet et par ganger, evt to-tre lag med salatblad. Det skal være på størrelse med en loffskive.), drypper på et par dråper sitronsaft og masse majones.
Det går helt fint. Blir litt tyggemotstand i salatbladet når man bruker flere lag ;)
Jeg syns oopsien er et fantastisk alternativ til brød da. Men det er meg, det er noen som syns den smaker pyton. Har du smakt de?
5 karber på hele røra og det er jo ingenting:)
Joda, men jeg tror ikke jeg hadde klart å bare spist ett par stk, fiskepudding (den runde, ikke den med brunt utenpå) er noe av det beste jeg vet, tror jeg må finne en lavkarbo oppskrift på det, så jeg kan meske meg:o
Vi er skalldyrelskere og spiser mye gjennom hele året. Jeg var litt fortvilt ei stund, men lagde oopsier og hadde ved siden av, sammen med litt aioli, sitron og vårløk. Å selvfølgelig masse meierismør på oopsien. :) Lykkelig igjen. ;)
Jeg synes det er kjempegodt med seterrømme blandet med urter til. Gjerne gressløk og dill og litt salt. Denne blandingen forsvinner alltid fort når jeg serverer reker.
Ellers er jo dill alene også helt nydelig til reker!
Koste meg med reker her om dagen, brukte ostekjeks av taffelost isteden for loff, funker bra om ikke bedre! :D På bakepapir i mikroen på full styrke i 2 minutter og 10 sekunder så blir de perfekte. Så er det bare å peisa på mde reker, majones og sitronsaft.
Lena Beatrice sine tekaker funkar glimrande til reker! Majones og sitron er meir enn nok i tillegg for min del. Gode ferske reker er jo berre så godt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.