< Tilbake til oversikten

Oppblåst og et "system" som fungerer dårlig ...

Minusnoenkg sa for siden:

Føler meg plutselig dobbelt så stor over magen som jeg har gjort før....:( Passer kjempebra nå midt i bikinisesongen:mad:
I tillegg går jeg nesten aldri på do lenger...føler jeg bare fyller på og fyller på med mat, men det er jo ikke noe som vil ut igjen:p:eek:

Har dere noen tips til hvordan jeg kan få i gang systemet igjen og få bort oppblåstheten??:confused::o Reiser på ferie til Lisboa på fredag, og ORKER rett og slett ikke ha det sånn her altså! Da må jeg til med Dulcolax snart tror jeg....:p

TrillTrall sa for siden:

Tørkede aprikoser funker som bare rakker'n på magen min, men det er ikke særlig kompatibelt med ketolyse da...

StegforSteg sa for siden:

Vann vann og atter vann ;)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det blir mindre avfall på lavkarbo kosthold, så de aller, aller fleste opplever å gå sjeldnere på do enn før. …men det er jo ikke meningen at man skal bli oppblåst. Har du forstopelse sp sverger noen til ett par ss linfrø på kvelden, svelges med vann, andre rører ut et par ts fiberhusk i vann og drikker det. I begynnelsen brukte jeg oxytarm, nå bruker jeg fiberhusk hver morgen men nå bruker jeg en del medisiner som gjør at maten går i slow motion igjennom systemet.
Dette temaet er oppe med jevne mellomrom, så du finner sikkert flere gode forslag ved å søke på forumet. Temaet omtales også på side 81 i Ketolyseboka.

Furine sa for siden:

Få i deg meir vatn og meir fett? Fett får i alle fall fart på tarmsystemet mitt.

Nerthus sa for siden:

fiber og vann... rør ut psyllium husk i litt vann et par ganger om dagen. Fyll på med masse vann! Funker som f.. hos meg ihvertfall! ;)

Minusnoenkg sa for siden:

Takk for mange gode tips!;) Fiberhusk har jeg i hus, så det skal jeg prøve.
Tror jeg får i meg nok fett..:( Fant en huskeregel her inne på lavkarbo; 2/1/0,5..2 x kroppsvekt i fett(for meg blir det 130gr), 1 x kroppsvekt i proteiner og 0,5 i karbs. Nå ligger jeg på 15-20 kh om dagen uten å gå ut av ketose.

Spiser jeg for lite fett??:confused:

Dagens meny:
Frokost: 2 speilegg og 80 gr bacon stekt i SMØR:p
Lunsj: 150 gr CC og 50 gr fløte + noen bringebær og litt fun-saft oppi.
Middag: 40 gr bacon, 130 gr pølse(Jacobs utvalgte med 0,1karber pr 100gr;)), og gratinerte(med seterrømme og ost) grønnsaker(paprika, squash og brokkoli).

Jeg er ikke veldig flink til å drikke vann...så jeg putter bittelitt fun-saft oppi- da glir det mye lettere ned:p Har fått i meg 1,5 liter hittil idag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.