Trh_1977 sa for siden:
Har sett i flere lavkarbo oppskrifter at fiberhusk er en ingrediens.
Skjønner jo det er noe som er fiberrikt, ut fra navnet. Men hva er det laget av?
Og ikke minst - hvor får jeg kjøpt det?
Trh_1977 sa for siden:
Har sett i flere lavkarbo oppskrifter at fiberhusk er en ingrediens.
Skjønner jo det er noe som er fiberrikt, ut fra navnet. Men hva er det laget av?
Og ikke minst - hvor får jeg kjøpt det?
Ferskenbeinet sa for siden:
knuste psylliumfrø er det! En finner det i velassorterte matbutikker, står somregel med glutenfrie produkter etc.
Kitt sa for siden:
Her kan du lese om Fiberhusk og se bilde av posen!
Trh_1977 sa for siden:
Jeg har da vært på Obs! og en Meny butikk og ingen av de hadde Fiberhusk. (begge på Tiller/city syd)
Jeg har ikke gitt opp å finne det her i Trondheim, men aner ikke hvor lete nå... Tips?
Så også etter Sukrin, som jeg antar burde stått ved siden av Canderel, splenda,fruktose og natreen. Stemmer det? evt vil en av de andre gjøre samme nytten? og hvem av de er da evt gunstigst??
Kitt sa for siden:
ICA eller helsekost som Helios har nok fiberhusk.
Sukrin må du nok også på helsekost for å få tak i!
Les litt om søtningsstoffene, du. Det er mange forskjellige typer og noen foretrekker det ene andre noe annet......:p
Trh_1977 sa for siden:
Takk for tips - da vet jeg hvor jeg skal imorgen!
Ang søtstoffer - så vet jeg det er forskjell - og da mest med tanke på hvor kunstig de kan smake. Så det er nok bare å prøve seg fram der ja tipper jeg om det ikke er noen som er mer gunstige enn andre sånn med tanke på lavkarbo.
Kitt sa for siden:
Fruktose er det vel bare Fedon som bruker! Det er rent fruktsukker og er altså skikkelig sukker. Skal ha mindre innvirkning på blodsukkeret eller noe, men.....:p
rariteten sa for siden:
Jeg trålte flere Meny butikker og hos de fleste fikk jeg det samme svaret:
Fiberhusk er ikke en del av sortimentet dems lenger!
Dra til en helsekost eller bestill på nettet :)
Kanutten sa for siden:
Jeg er i Sverige nå og har hamstret flere pakker med hele physlliumfrø. Jeg skal bruke dem både til frokostblanding, til loffen/brødet og i knekkebrød. De er bra for magen og går ufordøyd gjennom. Er sååååå lei av linfrø!! Ingenting man trenger regne med altså. (Står det på pakken)
Dollsine sa for siden:
Hvilke butikker i Sverige kjøper du det på??
Dollsine sa for siden:
Og forresten....Meny på Verdal hadde fiberhusk i sortimentet sitt senhøstes 2010.
smili sa for siden:
Det fleste større matbutikker i sverige har fiberhusk, halve prisen iforhold til norge.
smili sa for siden:
Fiberhusk kan bestilles på iherb.
www.iherb.com/Health-Plus-Inc-100-Pure-Psyllium-Husk-24-oz-680-g/3674?at=0
Om du ikke har bestillt der tidligere, kan du bruke koden JAK292 og få 5 dollar i rabatt.
Om du ikke bestiller mer en 1300 gram koster det 4 dollar å få det tilsendt.
Dollsine sa for siden:
Også på Meny var det billigere enn på Helsekosten. Det går med en del her i huset, siden jeg baker både knekkebrød og tebrød.
Bonus sa for siden:
Fiberhusk fins hos Meny på Jessheim :D
Dollsine sa for siden:
Fiberhusk - og ketylseproduktene til Ketolysekuren - fås kjøpt på Meny Solsiden i Trondheim :)
Klistine sa for siden:
Det er fiberhusk på meny på solsiden! Der har de også tidvis sukrin i sortimentet. De har også 3 atkinsbarer, pofiber og fibrex så vidt jeg husker!
I tillegg fører de så og si alt av ketolyseproduktene.
Nevnte jeg at jeg elsker meny på solsiden? :p
Klistine sa for siden:
Åja, ser at du allerede har fått beskjed om meny solsiden... tralala :p
Dollsine sa for siden:
:D Hei Kristine!
Du snakker om atkinsbarer, pofiber og fibrex- jeg fant en sånn bar.
Hva er det, er det greit? og godt?
Og hva er pofiber og fibrex (det siste har jeg aldri hørt om) - og hva/hvordan brukes det?
knh sa for siden:
Jeg pleier å kjøpe fiberhusk på meny på Lade :) De har også en hylle med ketolyseprodukter :) og også flere sjokolader fra Sukkerfritt (for dere som liker disse;) ) Regner med det er ganske likt sortiment som meny solsiden :)
Klistine sa for siden:
Dollsine: Ja, du kan spise atkinsbarer. Det er litt over 2 karber per bar. Men noter deg at noen kan bli dårlige i magen av disse, eller få stopp i vekttape over kortere eller lengre tid. Bare så du vet :)
Pofiber kan brukes til diverse bakst, eller som strøbrød. Fibrex tror jeg er mye av det samme..? Aldri prøvd fibrex selv :)
Dollsine sa for siden:
Takker! Du sier noen får stopp i vekttap; da skal jeg ikke prøve. Det har jeg hatt nok av :(. Kanskje senere når ??
Men er de gode? Det er et poeng; hvis ikke er det bare å la være:)
Shamu sa for siden:
Fiberhusk fikk jeg i hus i går og skal teste det ut i dag ved å bake knekkebrød.
Jeg kjøpte på helsekosten på Kvadrat.
Klistine sa for siden:
Dollsine: Ja, jeg synes de er kjempegode.... Uheldigvis :p spiser de noen ganger på jobb så jeg ikke skal bli sulten før middag :)
Dollsine sa for siden:
MÅ vel prøve en jeg og da:). Dessverre er det kjekt å ha noe sånt på luringa noen ganger :(.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.