< Tilbake til oversikten

Kyllinglår fra First Price - jeg er skuffet!

Kanskje sa for siden:

Jeg er skikkelig skuffet over First Prices stekte kyllinglår!

Nå har jeg tilberedt dem på to måter, i steikepanne, og i steikeovn. Og jeg er skuffet. Smaken er der , de er gode - men det er jo nesten ikke noe kjøtt på dem! Bare fett, skinn, bein og slimete greier. Jeg klarer bare ikke slimete greier, fett og slikt på kyllinglår. Hvor er kjøttet som er på vanlige kyllinglår? :confused:

Slett ikke middag med ett slikt, selv om de ser digre ut, det er jo så masse som ikke kan spises. Sukk.

Nå lagde jeg en alt for liten porsjon jukseris med karry og vårløk, og det var skikkelig snadder, men kyllingen som jeg gledet meg til, den skuffet igjen, i dag tilberedt i steikeovnen.

har jeg vært uheldig, eller har flere samme erfaring?

Alynna sa for siden:

Kjøp fersk vakuumpakket hel kylling på Meny til 34,90/kg (fast knallkjøps-pris)

Du får ikke mer kjøtt på kyllingen! Del i fire eller åtte, hiv i langpanne med det du vil av krydder. Stek tre kvarter.

Alt av grill- og frossenkylling blekner.

Er student med enmannshusholdning, så jeg er ganske råvarebevisst.

FrkMarge sa for siden:

Jeg pleier alltid å kjøpe rå, ukrydrede kyllinglår jeg. De frosne. Billige first price, blå-hvite fra coop, eller de fra rema. Smaker likt alt sammen.
Hell noen dl god matolje over, raps el.l
og bland ca 2 deler salt og 1 del paprikapulver. til 2 kg kyllinglår bruker jeg ca 1/2 kaffekopp krydder.
Gni kyllinglårene godt inn med olje og krydder og stek dem i langpanne i ovnen på minst 200 grader C i 30-50 mn (se på dem når skinnet er sprøtt og godt).
Da blir de sånn som i butikken synes jeg :)

mysil sa for siden:

Har samme erfaring fra coop x-tra sin frosne kyllingfilet. Mye "drit" som må skjæres ta. Kjøper heller frosne kyllingfilet i Sverige når jeg er der, de er av en helt anna kvalitet :)

Kanskje sa for siden:

tror jeg holder meg til kyllingbryst jeg

monja sa for siden:

Har alltid vært fornøyd med billig kyllingfiletene fra både coop og first price. De svenske gummigiletene som er fulle av saltvann er ikke mye å skrive hjem om. Guldfågel har gode, men det er så sjelden jeg finner dem. Uansett, kyllinglår fra Rema har jeg hørt flere skryte av.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.