Manne85 sa for siden:
Kan vi spise det..?
Manne85 sa for siden:
Kan vi spise det..?
Fnutte sa for siden:
Tja.... man kan.... men bør kanskje ikke.
Sjokoladene er jo som søtet med kunstige søtningsstoffer. Som oftest er dette maltitol. Mange får mageproblemer som luft i magen eller diare hvis de spiser mer enn noen få biter (veldig individuelt akkurat hvor mye man tåler). I tillegg får noen et sterkere søtbehov av å spise sukkerfri sjokolade og godteri.
Jeg spiser litt av og til, bedre enn å skeie ut med vanlig sjokolade :o
surflover sa for siden:
Denne tråden er kanskje død, men...
Så vi KAN spise sukkerfri sjokolade på ketolyse-dietten?
Ulempen er at man kan reagere på det...? Hva om den er søtet med Xylitol?
ccgirl1982 sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40726
står litt her.
megselv sa for siden:
Hva man bør skal jeg ikke svare på.
Men jeg spiser sukkerfri sjokolade noen helger. Det er bedre for meg å holde ut denne kuren med en liten sukkerfri sjokolade i blant enn å ikke klare dette.
Coletta som fåes kjøpt på endel Kiwi og rema hvert fall synes jeg er god. Men aller best er cavalier sin praline sjokolade. En slik liten bar med helt perfekt størrelse.
I helgen er jeg hos mamma, feiret bursdag med kaker, muffins, is, lasagne , hvitløksbrød og hauger av godt jeg har holdt meg unna. Nå står potetgullet, sjokoladen og smågodte på bordet og jeg skal definitivt kose meg med en cavalier med caramel jeg fant på Life her i byen. Men først litt salat til kvelds :D
surflover sa for siden:
Jeg har lest det der før, men ble egentlig ikke særlig klokere. Så mange som mener så mye, og ingen konkrete svar. Føler til og med Torkil er litt tvetydig på akkurat det der....
Fruktis sa for siden:
Kan noen her en gang for alle kanskje, forklare meg hva slags søtning man kan spise, og ikke spise.. hva som er sukkerfritt, som man heller ikke skal spise? jeg blir helt vilsen av det her jeg :) Og trenger da forklaring på forskjell på extra tyggis og lavkarbo tyggis.. Sliter med å finne lavkarbo toy...
Charlott sa for siden:
Her finner du en del info om søtstoffer.... :)
Store IFA og Fribol som kjøpes på apotek er regnet som rimelig trygge... :)
Husmor27 sa for siden:
Om man spiser kokkesjokolade av og til - så burde vel ikke det skade så mye.. :confused:Der er det jo nesten ikke sukker , vet at pappa med dia har funnet det som løsning.
Charlott sa for siden:
Karbohydratene står oppført bak på sjokoladepakka, sjekk der så kan du avgjøre om du synes det er ok for deg eller ikke :)
I 70% (mørk sjoko) sjokolade er det ca 30 gr karbo (stort sett rent sukker) i 100 gr sjokolade. En slik plata er mao over dagskvota med karber, om man er på ketogent kosthold :)
Husmor27 sa for siden:
Ok, jeg har ikke tenkt på sjokkis :) Frister ikke, men bare tenkte siden dia folk og ikke skal ha sukker.. Så var det kanskje et alternativ til lavkarbo folket og :)
Sol-Angelica sa for siden:
Jeg bruker å kose meg med sukkerfri sjokolade noen ganger, når det først skal koses med noe slikt så er det bedre med litt sånt enn å sprekke :) Men det går ikke så mye sjokolade for den sukkerfrie jeg bruker får jeg vondt i magen av og den 86% er sterk syns jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.