< Tilbake til oversikten

Bytte fra Skaldeman til ketolyse??

Kamelen sa for siden:

Hei!

Jeg har ju alltid fulgt de "konventionelle" kostrådene, og trodd att fett er FYFYFY!! Men så kom jeg over litt litteratur på området og fikk en AHA-opplevelse som jeg nesten fikk bakoversveis av!
Velkommen fett, adjø karbohydrater!!!!!:p

Men, har litt jeg lurer på. Har snart fullført 3 uker på Skaldeman, men
sliter med å få i meg så mye fett. Blir rett og slett kvalm!:(
Gikk ned 2 kg første uka, men har siden stått stille på vekta, selv
om jeg føler med litt lettere i kroppen.
Trenger noen råd her, burde jeg gå over på ketolysekuren istedet
månntro? Jeg spiser jo nesten ikke grønnsaker, stort sett bare proteiner
og fett.
Noen som har noen kloke ord?;)

ellen1960 sa for siden:

Driver du med litt mosjon? Det er viktig å holde kroppen i gang for å få fart på forbrenningen, fra 30 minutter i begynnelsen, for å øke mot en time daglig

-marie- sa for siden:

nå er ikke jeg noen ekspert, har ikke prøvd ketolyse og lever godt på egenkomponert lavkarbo-høyfett kosthold :) min største feil i begynnelsen var at jeg fikk i meg alt for lite vann. det stod godt beskrevet hvorfor man bør drikke så mye vann her inne i en tråd. kort oppsummert som jeg forstod det så frigjøres vann når fett og proteiner lagres i kroppen, og det trengs også vann for å nyttiggjøre seg fett og proteiner som energi på et senere tidspunkt (veeeeeldig forenklet). her var den: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=248418&postcount=85

og jeg fikk mye god hjelp da jeg leste denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

og jo mer du leser her inne, jo mer lærer du! lykke til :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.