Gressenka sa for siden:
Jeg har gått opp 1 kg siden sist uke jeg:(:( Har sjekka med stix hver kveld og den har vært positiv hver gang. Jeg har holdt meg GODT under 15 karber hver dag og drikker nå kun vann....
Hva gjør jeg galt...?:(
Gressenka sa for siden:
Jeg har gått opp 1 kg siden sist uke jeg:(:( Har sjekka med stix hver kveld og den har vært positiv hver gang. Jeg har holdt meg GODT under 15 karber hver dag og drikker nå kun vann....
Hva gjør jeg galt...?:(
Pruttilutt sa for siden:
Ikke godt å vite hva det er, men drikker du nok vann? For hvis ikke, så kan stixene lure deg og være mørkere enn hva de egentlig er. Går du tur hver dag? :)
Gressenka sa for siden:
Slurvet litt med vannet i begynnelsen på uka, men jeg prøver å holde meg på 2l daglig. Går ikke tur hver dag, men jeg gjør annet fusisk arbeid da. Hagearbeid, plenklipping. Styrer med 2 unger alene hele dagen:p
nellie sa for siden:
Eller så er det bare en av de naturlige svingningene i vannmengden du har i kroppen:) Gi det ei uke til..
camryn sa for siden:
Det kan vere mange grunner, syklus kanskje?
Har du drive på lenge? Kanskje kroppen trenger meir tid til å forstå kva som foregår?
Eg gikk ned 4-5kg kjapt, og så opp igjen alt sammen og litt til før kroppen min skjønte heilt kva greia var og begynte å gå sakte nedover igjen. Det er heilt naturlig at det stopper opp litt, står stille, eller går litt opp og ned. :)
Lykke til videre!
arnakristin sa for siden:
Hei,
Noen går opp i vekt ved eggløsning og/eller mens, har hørt om opp 3-4 kg. Mye salt mat dagen/kvelden før veiing kan gi økt vekt da salt binder vann i kroppen.
For lite inntak av vann kan også gjøre at kroppen tviholder på vannet.
Dersom det er lenge siden fast avføring kan være en årsak itl høyere vekt enn forrige uke.
Noen må faktisk øke på kh inntaket for å gå ned i vekt - så litt lite grønnsaker kan være en medvirkende årsak. Å ligge under 15 er ikke noe mål på ketolyse.
Husk at den aller største vektstopperen er STRESS…
Gressenka sa for siden:
Her var det mange gode tips og råd:)
Jeg har ikke mens men jeg fikk satt inn en hormonspiral for en måned siden. (blør ennå)
Har ikke gått mer enn 2 uker i dag, og jeg har INGEN planer om å slutte altså bare så det er sagt:) men det er så demotiverende når de ikke går som man vil:mad: Jeg spiser grønsaker til hvert måltid i en eller annen form så jeg håper det er nok.
Men er det ikke sånn at nybegynnere skal holde seg til 15 karb pr. dag da? Stod så i boken?:confused:
manne sa for siden:
Du skrev at du holdt deg GODT under 15 karb'er... Det er forskjell på det og å faktisk spise 15 karb'er...:)
arnakristin sa for siden:
Hei,
Ja, i begynnelsen skal man holde seg til 15 kh pr dag - ikke under, gjør ikke noe om man er ett par kh over.
Så vil bare minne om at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å komme i optimal fettforbrenningsmodus. Ikke alle raser ned i vekt i begynnelsen selv om det kan virke sånn når man leser alle suksess historiene her inne på forumet.
mamman til luca sa for siden:
Jeg gikk opp i 4 uker før nedgangen begynte...
trude.lutt sa for siden:
Jeg har også gått opp, 2 kg på 2 dager:eek: Håper og tror det har noe med at jeg snart skal ha mensen......
mallilen sa for siden:
Godt det er fler enn meg som sliter med dette..
Jeg og gubben har spist det samme hele uka, med unntak av at han har kjøpt seg medisterkaker til lunsj på jobb. Han har nok gått ned en 4-5 cm rundt magen.
Jeg har derimot gått OPP 2 cm rundt magen og 4 rundt hoftene.. :(
se lengtende på den gamle olabuksa
Photobscura sa for siden:
Med den luftfuktigheta som har vært i Oslo de siste par ukene, godt hjulpet av tytterbæruke på vent så presterte jeg å legge på meg tre kg på mindre enn en uke!! De er av igjen nå, pluss litt til, jeg ser bare på det som en naturlig variabel.
Det er også godt mulig at kroppen trenger å tilpasse seg hormonprevansjon, også. Med mindre du har gått på annen hormonprevansjon tidligere, kanskje.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.