Har holdt på med lavkarbo i litt over 1 mnd. og vekter viser - 5 kg. Skulle gjerne gått ned 4 til, men det ser ut til å ha stoppet helt opp. Spiser det samme som jeg har gjort hele veien, men har kanskje blitt litt dårligere på å drikke vann gjennom hele dagen. Kan eg ta CLA i tillegg til å spise lavkarbo evt.?
I går spiste jeg følgende (i tilfelle jeg gjør noe galt)
Frokost: 1 skive proteinbrød m/ varmrøkt laks. 1 eple.
Lunsj: Stor salat med isberg, agurk, fetaost, rødløk, litt paprika. 1 glass juice. (klarer ikke slutte med 1 glass juice til lunsj).
Middag: Sei m/ gulrot, brokkoli, blomkål.
Kveld: Rømmevafler. ( 4 egg, 100 g smør, 1 ss splenda, i ts kardemomme, 1 ts JBK, 1 ts fiberhusk og litt kruskakli.)
Det kan jo være sant at kroppen min sier stopp. Er 65 kg nå og 167 høg.
Juicen er en gode som eg ikkje kommer til å slutte med. Litt mindre enn 1 dl til lunsj hver dag. Eple bruker eg ikkje å spise til vanlig, men det ble et i går for å holde seg unna sjokoladekaka på jobb :) Hvilken erstatning er god for gulrøtter?
Tja... Kan du spise meieriprodukter? I så fall har du jo seterrømme, smør (IKKE margarin!!!!), bremykt (70% smør / 30% rapsolje), fete oster, fløte... Nøtter er også en finfin fettkilde! :sikle:
Men husk at dette gir masse kalorier om man fråtser i det og en del erfarer etterhvert at man bør holde et bittelite øye på antallet kalorier inn også. Man må bare prøve seg frem. :)
Mange med fettforbi tar gjerne: et par shot olivenolje; udos choice; cocosa, MTC olje, etc for å øke fettinntaket, men det er best om man får i seg nok fett via maten.
Jeg har samme høyde som deg, og hadde ca samme startvekt som deg. Jeg lå faktisk og en stund stille på vekta på 65 kg! Jeg hadde vert i ketose frem til det, men bestemte da å legge meg over ketosegrensa ei stund. Da løsna det for meg. Når jeg da har holdt meg over ketosegrensa ei stund tar jeg en måned i ketose igjen. Sikkert ikke optimalt, men det funker for meg! ;) Gjerne du skal prøve noen uker med ketose?
Takk for mange gode tips! Er mye å sette seg inn i når man skal over på lavkarbo, men har ikkje angra en dag siden eg begynte! Hovedårsaken var IBS og eg ville ta av kiloene som kom med ny kjæreste og samboer. Det flotte er jo at magen er heilt normal igjen allerede etter 1 mnd. Aldri hatt det bedre :)
Kitt og Licota dere er nok på god vei! Det klarer dere.
Spiser du ikke veldig lite mat? Jeg ville forsøkt å øke fett-mengden, og kutte gulrot, eple og juice i en uke for å se om det har noen innvirkning. Da vet du ihvertfall om det er fordi kroppen din er fornøyd eller om det er fordi noe stopper opp vektnedgangen :)
Gratulerer med å være så nære målet!!
ps - så flott at IBS'n din har bedret seg! Jeg har chrons og har nesten ikke symptomer i det hele tatt lengre! (jippi!!)
Jo, føler at eg kanskje må øke fettmengden i maten. Har begynt å ha mer følte i kaffen bl.a. Spørs om det er den beste måten å gjøre det på :rolleyes:
Skal absolutt prøve å kutte ut dette fra mandag av. Blir spennende å se hva vekten sier påfølgende fredag. Har også nevnt i journalen min at jeg kanskje spiser litt for lite om dagen. Er nemlig litt sulten midt på dagen, og MÅ ha mat når jeg kommer hjem fra jobb. tips til gode mellommåltid tas gjerne imot :)
Bare et spørsmål - har du tilgang til kjøleskap på jobben? Det gjør nemlig saken med mellommåltid mye enklere :)
Jeg elsker grillet kylling i curry-dressing... river opp litt kyllingkjøtt og blander halvt om halvt med majo og CF med litt curry i . Jeg har en dæsj med søtning i også - for smakens skyld :)
Ellers er jeg stor fan av hjemmelagede smoothies. Fryser mine - slik at om du tar med deg fra fryseren om morgenen på vei til jobb - holder de til senere på dagen. Tiner fint på pulten :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.